• وبلاگ : مدير پارسي بلاگ
  • يادداشت : كدوم گفتگو، كدوم تمدن؟
  • نظرات : 8 خصوصي ، 59 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4      >
     

    تاريخچه ۳:

    پاپ اعظـم گلاسيـوس نخستيــن بار در حـدود 498 پس از ميلاد روز 14 فوريـه را روز سنت والنتــاين قرار داد بنابراين روش قرعـه کشـي روميـان براي انتخاب همسر ضد مذهب و غير قانونــي اعلام شد. بعـدها انگليسيهـا و فرانسويها در قرون وسطي بر اين باور شدند که 14 فوريه آغاز فصل جفتگيري پرندگان است و خود به رشد اين راي منجر شد که روز والنتاين را بايد جشن گرفته و گرامي بدارند.

    يکي از قديميترين و شناخته شده ترين عشاق نامه هاي نوشته شده شعري است که چارلز دوک اورلئان هنگام اسارتش در برج لنــدن که به دنبــال جنگ آگين کورت اتفاق افـتاد به ياد همسرش مي سرايد.

    در قرن هفدهــم در بريتانياي کبيــر بود که روز والنتايــن را در سرتاسـر کشــور جشن گرفتـند در اواسـط قرن هجدهــــم دوستـان و دلدادگان از هرطبقــه اجتماعي که بودند در اين روز به يکديگـر هداياي کوچک يا نامه هاي عاشقانـه مي دادند.

    در پايان قرن هجدهــم با توجه به گسترش صنعت چاپ در جهان کارتهاي چاپـي جايگزين دست نوشتـه ها شدند در آن زمان که مردم را از ابراز احساسات فراوان منـع مي کردند کارتهــاي از پيش آمـاده شده بهتريـن روش براي نشان دادن احساسات و علايق يک فرد به شمار مي رفت. همچنين هزينه بسيار نازل پست بهترين مشوق براي علاقه مندان به اين سنت محبوب به شمار مي رفت در سالهاي بين 1700 تا 1710 بود که امريکائيها نيز به جرگه برگزارکنندگان روز والنتاين پيوستند.

    بر اساس گزارشات آماري ارسـال بيش از يک ميليــارد کارت والنتايـن باعث شده است که اين روز به عنـوان دومين روز در تمـام سال باشد که طي آن بيشترين تعداد کارت تبريک رد و بدل ميشود -تعداد کارتهــاي ارسال شده براي گراميداشت کريسمس 2/6 ميليارد برآورد شده است. تقريبـا 85 درصد هداياي والنتاين توسط زنـان خريداري مي شود. علاوه بر ايلات متحده در کشورهاي کانادا مکزيک انگلستان فرانسه و استراليا نيز روز والنتاين را جشن ميگيرند

    پاسخ

    سلام. با تشكر از شما، با آنكه از تاريخچه والنتاين تا اندازه اي آگاه بودم، متون ارسالي شما را نيز خواندم. تا آنجا كه من تامل كردم، نكته منفي كه با شئونات مذهبي و يا ملي ما مغايرت داشته باشه در اين رسم اروپائي نديدم. من اعتقادي به رد كوكورانه همه آداب و رسوم تمدنها، هر چند كه الان از نظر سياسي با ما دشمني كنند، ندارم. موفق باشيد.

    سلا اقاي مدير اين هم تارخچه روز والنتاين لطفا توجه كنيد و بجاي ارزشهاي خودمان مسائل غربي رو ترويج نكنيد ما از شما كه ادم فرهيخته اي هستي بيشتر انتظار داريم چرا كه براي يك مسلمان شيعه بد است كه با وجود اهل بيت و اين همه تاكيد اسلام به مهر و محبت اينگونه از فرهنگ غربي و از اسطوره هاي انها كه خودشان هم نمي دانند واقعيت امر چيست پيروي كندو ضمنا هر چند كه نفس امر يعني مهر ومحبت خوب است اما مهر ومحبتي كه انها در اين روز قصدشان است چيز ديگري است

    تاريخچه ۱:

    تاريخچـه روز والنتاين - و الهـه قديــس اين روز خاص - در پرده اي از ابهـام فرورفتـه است. تنـها همين قـــدر ميدانيـم که ماه فوريــه از گذشته هاي دور ماه مهرورزي و تحقق عشــق بوده است. همچنيـن ميدانيم که روز سنت والنتاين بقايائي مشترک از آئين رايج در ميان مسيحيان و روميان باستان است.

    به راستي سنت والنتاين چه کسي بود و چه اتفاقاتي برايش افتاده که روز خاصي را در تاريخ به خود اختصاص داده است؟

    امروزه کليساي کاتوليک از سه قديس ياد ميکند که همگي والنتاين نام دارند و هر سه نفر آنها شهيد عشـــق و محبت هستند.

    يکي از افسانه ها حاکي از آن است که والنتاين که در قرن سـوم ميلادي و در روم باستان زندگي ميکرده است. هنگاميکــه امپراتـور کلاديــوس دوم به اين نتيجـه ميرســد که سربازان مجرد در مقايسـه با سربازان متاهــــل با کفايت تـرو قدرتمندتـر هستنـد٬ ازدواج مردان جـــوان را غيـر قانونـــي اعلام ميکنـد تا بديــن ترتيـب بر تعـــداد سربازانش افزوده شود. والنتاين که اين حکـم را بسيـار ناعادلانه ميداند از فرمان کلاديـوس سرپيچــي ميکنــد و مردان و زنان جوان را در خفـــا به عقـد يکديگر در مي آورد. هنگاميکـه کلاديـوس از اين عـمل والنتــاين آگاه مي شود و وي را به مرگ محکوم ميکند.

    عده اي ديگر مي گويند که علت کشته شدن والنتـاين تلاش وي براي فراري دادن آن عده از مسيحياني بود که در زندانهاي روم اسير بودند و به شدت مورد آزار و اذيت و شکنجــه قرار ميگرفتند.

    بر اساس يکي ديگر از افسانه ها والنتاين خودش اولين هديه والنتاين را براي معشوقـش مي فرستـد. ميگويـند هنگاميکه والنتاين در بند بوده دلداده دخـتر جوانـي ميشود که بنا به روايتي دختر زندانبـان آن زندان بـوده است. پيش از مرگش نامه اي براي آن دخـتر نوشتته و در پايان چنيـن امضاء ميکند والنتاين تو و اين عبارتـي است که امروزه نيز در پايان برخي نامه ها به چشـم ميخورد.

    همانطـور که گفتـه شد اگر چه حقيقت وجـودي والنتايـن همچنان در پرده اي از ابهام فرو رفته است در تمامي افسانـه ها شاهد هستيـم که والنتايـن پيکـره و در حقيقت نمــادي از همدلـــي دلســــــــوزي و از همـه مهمـتر عشــــــــــق است بنابرايـن تعجبــي ندارد کـه تا سـده ميانـه يعني همان قرون وسطي٬ والنتاين يکي از محبوبترين و معروفترين قديس ها در انگلستان و فرانسه بود.

    تاريخچه ۲:

    عده اي اعتقــاد دارند که روز والنتـاين را به مناسبت سالگـرد مرگ والنتـاين جشن ميگيرنــد - که احتمالا حـدود 270 بعـد از ميـلاد اتفـاق افتـاده است - عـده اي ديـگر ادعـا ميکننــد کليســـاي مسيحيت از آن رو روز والنتايــن را جشـن ميگيرنـد کـه به فستيوال شرک آميز و کافرانـه لوپرکاليـا جنبـه تقـدس و دينـــي ببخشند.

    در روم باستان فصل بهار رسـما در ماه فوريه آغاز ميشد و اعتقاد داشتند که فوريه ماه تصفيــه و پاک شدن از پليديهـا است آنها خانه هايشان را کاملا تميــز ميکردنـد آنگاه نوعـي گنــدم را به نمک مي آميختنـــد و آن را در همه جاي خانه ها مي پاشيدنـد.

    فستيـوال لوپرکاليـا که روز 15 فوريـه آغاز ميشد به فائونــوس الهـه زراعت در روم باستان و نيز به رمولوس و رمو بنيانگذاران روم - اختصـاص داشت براي شروع فستيـوال اعضـاي لوپرسي که تعدادي از کشيشان رومي بودند در دهانه يک غار مقدس گرد هم مي آمدند بنيانگذاران روم اعتقـاد داشتنــد که آنهــا در اين غـار توسـط يک گرگ مـاده حمايت مي شونــــد آنگاه کشيشــان رومـــي يک بــز را بـه نيت حاصلخيزي و يک سگ را به نيت تزکيه قرباني ميکردند آنگاه پشم بز را مي چيدند آنها را به خون آغشتـه ميکردند به خيابانـها مي رفتند و پس از ماليـدن پشم آغشته به خون بز به صورت زنان به مزارع گنـدم رفتـه و آنجا را نيــز غرق به خون مي کردند البته زنان از اين عمل بسيار هراسان مي شدند با اين همه اعتقاد داشتند که سال آينده برايشان سالي پرثمر

    جانم به فداي خاك پايت مهدي
    اذنم بده تا كنم صدايت مهدي
    عشق تو عجين گشته به جان و دل من
    اي جان و دلم شود فدايت مهدي
    www.yoosofezahra.com

    خوش به حالم .حتما بهم سر بزنيد.ياحيدر

    گفتگوي تمدنها شعاري بيش نبوده و نيست و در هيچ كجاي دنيا به آن كوچكترين احترامي نيز نمي گذارند. برايشان مهم نيست حتي اگر به آنچه قبول دارند توهين شود.

    سلام ودرود

    گروه همراهان پارسي بلاگ افتتاح شد ، و همه ميتونن عضو بشن...

    البته شما هم ميتونيد

    التماس دعا

    تا بعد

    سلام. قبلا ها عنايت شما به وبلاگ شاعرانه 2 بيشتر بود. سري ميزديد و راهنمايي بود . ... اشكال نداره خداي ما هم بزرگه!

    نهضت مقدس کربلا که زيبا ترين حماسه عشق و عرفان و بندگي حق است ، به يقين بهترين و کاملترين تفسير و بيان براي آيات نوراني قرآن و کلام پروردگار است .و سيد الشهدا به حق خود قرآن مجسم و قرآن ناطق بود .

    آن بزرگوار در مقاطع متعددي از قيام کربلا آيات قرآن را براي مخاطبان تلاوت فرموده اند که اين موارد درخشندگي و حلاوت خاصي دارد . >> >‌>‌>‌>
    سلام بر شما سيد عزيز

    من در وبلاگ اخبار سايت هم جوابي نيافتم چقدر شيرين بود كه خودتان زحمت جواب را قبول مي كرديد
    اميدوارم موفق باشيد
    آينه هاي عارف به روز شده منتظر حضور ارزشمند شما
    يا حسين

    سلام جناب مديريت محترم هرگز انگشتاني بخواهد تصوير رسول ما را اينچنين بكشد زنده نخواهد ماند ممنوناز تصوير اعتراضيه در وبلاگها حركت به جا وبسيار زيبايي بود اسماني باشيد
    سلام اقاي مدير جناب مهندس فخري! ايام به کام ان شاالله...ميبخشيد سوالي داشتم ....مدتي است قسمت نظرات وبلاگمو پيشفرض خصوصي کردم ...ولي متاسفانه..عدم نمايش پيغام مبني بر اينکه نظر شما بعد از تائيد ثبت خواهد شد..باعث ميشه دوستان چند بار ه کامنت بگذارند به تصور اينکه نظر اونها ثبت نميشه!..(نمونه اين پيغام در سرور هاي بلگفا و ميهن بلاگ).ممنون ميشم اين ايراد بسيار جزئي رو هم رفع کنيد..همچنان که من به شخصه به داشتن هميچنين صاحب خونه اي افتخار ميکنم.. و ارزو ميکنم پيش از پيش راه تکامل و پيشرفت رو در پيش بگيريد..هميشه زند ه باشي سيد جان!
    پاسخ

    سلام. ممنونم از لطف شما. بسيار خوب، اين پيغام رو ميذاريم. موفق باشيد.

    سلام

    اقاي فخري از شما به خاطر كذاشتن لينيك اعتراض متشكرم قبلا نيز دوست عزيزمان اقاي نعمت اللهي نظر سنجي سي ان ان رو در وبلاگشون گذاشته بودند كه بجا بود به عنوان نوشته برتر معرفي شوند وبلاگ ايشان عطر گل ياس است و در لوگوي دوستان وبلاگ بنده مي باشد

    نه بابا خواستيم يك كاري بكنيم دو روزه نظرمون عوض شد بگو حالا چرا؟ ديديم اي بابا مدرسه ي خودمون كه بچه ها مذهبيند وروي منو كم كردند ميگن نه اگه تحريم كنيم فلان بشه بسان ميشه حالا من هي حرص بخور هي اونها ميگن با گفتگو حالا من هي ميگم اي بابا بي خيال گفتگو مگه فايده نداره نچ ديدم به به بچه هاي ما كه اينجوري باشند وا وايلا به بقيه يك فكر ديگه تو اين مغز توخالي پر(پارادوكس) به فكرم رسيد نميشه از اين طريق توضيح داد ميشه شماره موسستون رو بديد قول ميدم فوت نكنم ميخواهم ببينم يك برنامه بريزيم با شما وباشگاه خبرنگاران جوان ويك دوتا جا ديگه باشگاه خبرنگاران كه دوستامن تا بقه يعني شما اين همون وباگه كه قرار بود يك كارهايي بكنست ها

    justice1369.blogfa.com/

    عجب


    وقتي ازت خواستم خودت رو شبيه گرگ کني ، دندونهات رو نشونم دادي و دستات رو شبيه چنگال گرگ کردي واي ي ي ! که چقدر ترسناک ، واقعا که هنر مندانه اين کار انجام دادي .


    وقتي ازت خواستم که خودت رو شبيه اسب کني ، چهار دست و پا ايستادي و شيحه کشيدي


    چقدر دقيق صداي اسب رو تقليد کردي....


    وقتي ازت خواستم خرگوش بشي ، دندونات رو مثل خرگوش نشونم دادي ودستات رو روي سرت گذاشتي و مثل دوتا گوش خرگوش تکونشون دادي


    ... چقدر بامزه .... واقعا ما انسان ها چقدر هنرمند هستيم .... مي تونيم بعضي کارها رو اينقدر دقيق انجيم بديم


    ولي وقتي ازت خواستم مثل يه انسان رفتار کني .... مثل خنگ ها فقط بهم زل زدي !


    عجيبه ، رفتار همه موجودات رو خوب بلدي تقليد کني ولي هنوز نمي دوني يه انسان چه خصوصياتي داره !!


    مي‌تونستي دستت رو زيرچونت بذاري و نشون بدي که داري فکر مي‌کني


    مي تونستي مثل خداوند بخشش کني و چيزي به من هديه بدي ، مثلا يه لبخند يه نگاه پر معني يا يه ايده پر ارزش يا يه رفتار پر معني ، نه اينکه ... مثل يه مجسمه بهم زل بزني


    خلاقيت ،بخشش و مهربوني ... از مهمترين خصلت هاي انسانهاست لطفا اين رو فراموش نکن ، و اگه اينبار ازت خواستم که انسان باشي به من زل نزن چون ازت نا اميد مي شم .


    «مهدي طباطبائي»


    فردي کوشيد خدا را بشناسد ، به آثار و کتب مقدس مراجعه کرد ،اما هر چه بيشتر خواند بيشتر گيج مي شد .يک روز عصر مطالعه را کنار گذاشت ، به ساحل دريا رفت تا هوايي تازه استنشاق کند .


    انجا پسر بچه ايي را ديد که در ماسه ها گودالي حفر کرده بود و از دريا آب بر مي داشت و به گودال مي ريخت ، با تعجب از پسر بچه پرسيد : فرزندم چه کار مي کني ؟ پسرک پاسخ داد :مي خواهم دريا را توي اين گودال بريزم ، مرد گفت : اين کار مسخره ست ، توچه طوري مي تواني درياي به اين بزرگي را در اين گودال جاي بدهي؟!


    همچنان که حرفها را به پسرک مي گفت ، دريافت که خود نيز به کاري چنين احمقانه مشغول بوده است. در واقع او هم مي کوشيد که سراسر خرد لايتناهي خداوند را با ذهن کوچک انساني خويش بشناسد .



    هولمن هانت تصويري را ازحضرت عيسي را نقاشي کرده است ، که در آن مسيح در باغي ايستاده است ، در يک دست فانوسي دارد و با دست ديگربر در مي کوبد ، يکي از دوستان هانت به او گفت : هولمن تو در اين نقاشي مرتکب اشتباه شده ايي ، اين در دستگيره ندارد ،هانت پاسخ داد اين اشتباه نيست ، زيرا اين در قلب بشر است که تنها مي تواند از درون باز شود .



    براي حرکت به سوي خدا لازم است که برخيزيم و در را باز کنيم و بگذاريم که خدا وارد شود ، اين امر فقط زماني اتفاق مي افتد که انسان نياز به خدا را احساس کند و از اعماق قلب خويش آن را فرياد کند .....

     <      1   2   3   4      >