• وبلاگ : مدير پارسي بلاگ
  • يادداشت : كدوم گفتگو، كدوم تمدن؟
  • نظرات : 8 خصوصي ، 59 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4      
     

    خداوند اين احمق تر و پست از احمقان را لعنت كند.

    حيف كلمه احمق است كه به اين پست فطرتان منسوب گردد

    سلام اخوي. بوي تند و زننده سياست صهيونيستي از اين اقدامات به مشام مي رسه ... نمي دونم ... تو موقعيتي قرار گرفتيم كه نه مي شه سكوت كرد و نه ....

    به خدا پناه مي بريم اما عاشورا و فرهنگ عاشورايي هر سال براي ما ياد آوري مي كنه كه مرگ با عذت به تر از زندگيي با ننگه

    اما تشخيص اين رو به اهلش مي سپريم

    يا علي

    + علي 

    به نام خدا

    با سلام

    از پاسخ شما متشكرم

    منظورم از بي ادبي و تند خويي اين بود كه توهين جاهلان يا بهتر است بگوييم دشمنان فرهنگ و ادب انساني موجب ترك گفتگو با همه غربيان يا غير مسلمانان باشد چرا كه به قول شما نكات مثبت ونيز فرهيختگان عاقلي هم در غرب يافت مي شوند كه قابل گفتگو هستند.

    اما نسبت احمق به توهين كنندگان بسي كمتر از حق آنهاست و در نتيجه تصور مي كنم توصيه مقام معظم رهبري بر هشياري مسلمانان و مسيحيان بر اين نكته اشاره دارد كه نكند حساب بي ادبان احمق را براي همه مسيحيان و غربيان به كار بنديم.

    مسلما با كساني كه كمترين بهره اي از ادب و فرهنگ ندارند گفتگويي نبوده است تا پايان يابد بلكه گفتگو با اهل خرد و فرهنگ اين قومند كه مطمئن باشيد با عمل شنيع توهين به مقدسات انسانهاي ديگر مخالفند مگر اينكه بويي از انسانيت نبرده باشند.

    اما والنتين ريشه در آداب و فرهنگ بخشي از غرب دارد كه هيچ سنخيتي با فرهنگ ديني و ملي ما ندارد به تاريخچه و پيش فرض هاي آن مراجعه كنيد بعد بفرماييد چه نكته تازه و ارزشمندي براي ما دارد؟!؟!

    ارادتمند

    پاسخ

    سلام. اگر يك جاهل ويا حتي دشمن به شخص بنده اهانت كرد (يك امر شخصي و خصوصي) ، بله اخلاق كريمانه اسلامي اقتضا مي كند از او درگذرم و... اما اگر بصورت عمومي به ناموس اسلام اهانت شد، بايد بصورت عمومي و البته در اشكال و ابعاد مختلف، از كار هنري يك نقاش در كنار سفارت، تا برگزاري راهپيمائي و آتش زدن پرچم اقداماتي انجام شود و اينجا ديگر جاي اخلاق كريمانه نيست، چنانكه در سيره معصومين هم همينگونه بوده است. هركدام از كارها در جاي خود لازمست.منِ وبلاگ نويس يك نوع وظيفه دارم، هنرمند نقاش و آقاي خاتمي و دولتمردان و مردم كوچه و بازار هر كدام وظايفي ديگر. اما گفتگو : ببينيد برادر عزيز، گفتگو مفيد است و لازم با هر فرهنگ و تمدني چون قطعاً فوايد دارد، اما به شرطها وشروطها. اولاً كه بيشك مناسبات سياسي بر اكثر كارهاي فرهنگي و اجتماعي جهان سايه انداخته، واين مانع بزرگي است براي ثمربخش بودن آن و ثانياً متاسفانه خصوصا در دهه اخير فضاي عمومي دنيا فضاي زورگوئي و تهديد است و نه آرامش. در فضاي آرامش و شرايط برابر مي توان گفتگو كرد نه در اين فضاي كنوني. درباره آداب و رسوم من معتقدم مي توانيم بسياري از آموزه هاي بيگانه را بومي سازي كنيم و از مزاياي آن استفاده كنيم. از ديد من بومي سازي فرهنگ مهرورزي بسيار مطلوب و سفارش شده است، البته به شرطي كه با گناه آلوده نگردد. همان نكته اي كه من بلافاصله پس از تبريك، به آن اشاره داشته ام. نكته تازه و ارزشمند والنتاين اينست كه به مهرورزي پاكبازانه و صادقانه توجه دارد، واقعيتي كه اغلب ما جرات نمي كنيم در سطح جامعه به آن بپردازيم در حاليكه فرصتي مناسب است در جامعه ما براي جهت دهي و اصلاح ارتباطات جوانان، آنهم به گونه اي كه احساس گناه و عذاب وجدان نكنند. موفق باشيد.
    ميشه مار و فقط يه روز به عنوان وبلاگ روز معرفي كنيد؟البته فكر نمي كنم جاي دوري بره ****اميدوارم نگين به وبلاگايي كه تو بلاگفا نيستن لينك نمي دين؟

    سلام

    سيد عزيز اين جنايت و اهانت را به همه مسلمانان خصوصا به شما كه اولاد و پاره تن پيامبر هستيد تسليت عرض مي كنم

    ************

    يك سئوال قبلا پرسيده بودم كه هنوز جواب نداديد

    *************************

    اين سئوال هم دارم اگه دلت نخواست جواب نده :

    بعضي از يادداشت هاي گذشته به دليل محو عكس يا بودن اشتباه تايپي در آنها نياز به اصلاح دارد ولي در بخش مديريت وبلاگ فقط يكي دو يادداشت آخر در دسترس است

    شما بفرماييد چطور مي توانيم يادداشتهاي گذشته را اصلاح وويرايش كنيم ؟؟؟

    فدات شم - فداي جد مطهرت

    + علي 

    به نام خدا

    با سلام

    در فرهنگ متمدن اسلامي پاسخ توهين و ناسزا و بي ادبي را با تند خويي و بي ادبي نمي دهند.

    پاسخ انساني يعني آنچه جانباز هنرمند ايراني مقابل سفارت دانمارك انجام داد چرا كه كريمان هيچ گاه ددمنشي را به رفتار نسنجيده پاسخ نمي دهند.

    اما جناب فخري عزيز روز والنتين مربوط به فرهنگ مذهبي ماست يا فرهنگ ملي ما؟؟؟!!!

    در صدر نوشته از پايان گفتگو مي نويسيد و در ذيل آن به تبع فرهنگ همان كساني كه صلاحيت گفتگو ندارد تبريك والنتين مي گوييد!!!!!!!!!!

    از اين جهت مطلب شما شايسته و برگزيده است كه متناقض است؟؟!!

    پاسخ

    سلام. برادر محترم، در فرهنگ متمدن اسلامي هر چيزي در حد، اندازه و جايگاه خود قرار مي گيرد. گاه رحمت و عطوفت است و گاه غضب، تند خوئي و شمشير. عكس العملها هم متناسب با عمل بايد انجام گيرد. توصيه به رفتار كريمانه هم در همه شرايط نيست، وگرنه هيچ جنگ و نبردي توسط مسلمانان نبايستي انجام مي شد. اي كاش شما بجاي اينكه از احمق خطاب كردن توهين كنندگان و حاميانشان توسط من دلخور بشويد و مرا بي ادب بخوانيد، از بي ادبي به پيامبرتان هم در اين نوشته اظهار تنفر و ناراحتي مي كرديد. واما تبريك ولنتاين : به نظر من هيچ دليلي ندارد كه رسوم پسنديده و غير مغاير با شرع و قانون را صرفاً به دليل غربي بودن رد كنيم. بي شك فرهنگ و تمدن غرب نقاط قوتي هم دارد كه بايستي از آنها بهره گيريم. آنچه صلاحيت گفتگو ندارد نمايندگان و مدعيان دروغين فرهنگ و تمدن مدرن هستند. شما اگر دقت كنيد، من در نوشته ام گفتگو در موقعيت پيش آمده را رد كرده ام، از اين جهت كه طرف گفتگو حداقل شرايط را كه احترام به طرف مقابل است، رعايت نكرده است.

    ما همگي اطمينان داريم كه نور خدا خاموش ناشدني است و هر روز بر فروغ و عظمتش افزوده خواهد شد و بدخواهان نيز چيزي جز زشتي و سياهي و عذاب در هر دو عالم نصيبشان نخواهد شد.

    مسلمانان بايستي همبستگي و اقتدار خود را در برابر اين زشتي ها نشان دهند.

    انتشار مکرر کاريکاتورها عليه رسول گرامي اسلام يک نشانه است. ترويج‌دهندگان کاريکاتورها، کانون خطر را رسول اسلام مي‌دانند. و گرنه چگونه روزنامه‌اي مثل دي‌ولت بارها اقدام به نشر کاريکاتورها مي‌کند؟
    آنها رسولي را سلب مي‌کنند که در قرآنش بيش از خود او درباره‌ي موسي و مسيح سخن گفته شده است. رسولي را هجو مي‌کنند و استهزا مي‌نمايند که به مسلمانان توصيه کرده است که حتي به بت‌ها بد نگويند. رسولي را دشنام مي‌دهند که معجزه‌اش کلمه است. در کتابش چهره‌ي موسي و مسيح و مريم به زيباترين شکل ممکن ترسيم شده است ... اين بدگويي‌ها، فرصت ديگري شد که مسلمانان کانون اصلي هويت و قدرت خويش را شناسايي کنند و به روشني ببينند.
    اهانتي که مثل خاک افشاندن به سوي ماه روشن است چه تاثيري خواهد داشت؟
    مولوي که در اين سال‌هاي اخير، انديشه‌ي او روز به روز در غرب رونق بيشتري مي‌گيرد، انگار چنين روزهايي را در افق عالم مي‌ديده است:



    مصطفي را وعده کرد الطاف حق
    گر بميري تو نميرد اين سبق
    من تو را اندر دو عالم رافعم
    طاعنان را از حديثت دافعم
    منبر و محراب سازم بهر تو
    در محبت قهر من شد قهر تو



    مگر وقتي انقلاب اکتبر در روسيه اتفاق افتاد، مساجد را به اسطبل تبديل نکردند؟ توانستند نام اسلام را خاموش کنند؟
    اين اتفاق باعث شده است مسلماناني که نسبت به اسلام حساسيت نداشتد، شعله‌اي روح آنان را بسوزاند؛ مگر مي‌شود به رسول اسلام دشنام داد؟ اين تلخي سرانجام شيريني خواهد داشت؛ توجه بيشتر مسلمانان و مردم جهان به اسلام و درخشش نام و ياد نبي گرامي اسلام.


    سيدعطاءالله مهاجراني

    سلام... لعنت ابدي خدا بر همشون... در پناه امير دلها باشيد...

    شيطان در کپنهاگ

    در پاسخ به توهين برخي جرايد اروپايي به نبي مکرّم اسلام(ص)

    آن شنيدستم که شيطـــــان لعيــــــــن با خــــودش مي گفت يکشب اينچنين:

    بسکه شيطان زاد ازجـــوروفســـــاد اينزمــــان گشته است بازارم کســاد!

    اينطرف "بوش" آمده مــــا را رقيب آن طرفتـــــــــر صهيونيست نانجيب!

    جملگي با شيطنت هـاي خفـــــــــن! گشته اند استـــــاد مــن در فوت وفن!

    من به خــــــود بايد دهم قدري تکان بگذرم از خيـــــل شيطان زادگــــــان!

    رفت و از دجّال خر را قرض کرد! درگمـــــــان خويش طيّ الارض کرد!

    تا خرش را در اروپــــا پارک کرد! رو به ســـوي کشـــــوردانمارک کرد!

    يافت آنجـــا يک گـــــــــروه نابکار! ظاهراً انســــان ودر باطن حمــــــار!

    عـدّه اي گمــــــــــــــراه از روزازل جملـه "کالاَنعام"..نه..."بَل هُم اَضَـل"!

    چونکه شيطان رفت تـــوي جلدشان يافت آنجــــــــا از رقيبانش نشـــــــان

    ديد کــــــه يک ساعت از او زودتر گشته اند آنجــــــــــــا رقيبان مستقر!

    يکسوآمريکا و يکســــو صهيونيست گفت با خود :جز تعامل چــاره نيست!

    گفت: ياران بنـــــده را مـــاوا دهيد! &n

    سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما برادر گرامي

    اروپائي ها با اين رفتارشان نشان دادند كه چقدر باشعور و متمدن و اهل فرهنگ هستند. و چقدر پاينبد قوانين و كنواسيون هاي جهاني ميباشند . اما يقين بدونيد كه خداوند متعال از رسولش حمايت مي كند : انا كفيناك من المستهزين

    و لذا تاوان سختي بابت اين بي حرمتهاي خواهند داد

    ومكرو و مكرالله - والله خير الماكرين

    من هم مثل شما معتقدم كه آقاي خاتمي بايد استعفا بدهند وبا صدور بيانه اي به اين اهانت آشكار به هرشكل ممكنه اعتراض كنند واين اعتراض را به گوش جهانيان برسانند

    با سلام .

    اميدوارم كه هميشه موفق باشيد .

    ببخشيد چند تا سوال دارم از شما :

    1 ) افرادي كه در وبلاگ من واردمي شوند نمي توانند نظر بدهند ؟2) دوستاني را كه وبلاگ دارند را نمي توانم به وبلاگم اضافه كنم ؟

    3) دنبال كد جاوايي مي گردم كه بتوانم در وبلاگم قرار دهم تا كسي نتواند موضوعات من را كپي كند ؟

    4) نحوه ي آپ كردن را هم به من ياد بدهيد ؟

    موفق باشيد .

    به وبلاگ من هم سري بزنيد .

    زندگي سخت شده................ چه جوري اينا ميخوان جون بدن؟؟؟
     <      1   2   3   4