• وبلاگ : مدير پارسي بلاگ
  • يادداشت : كدوم گفتگو، كدوم تمدن؟
  • نظرات : 8 خصوصي ، 59 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلا اقاي مدير اين هم تارخچه روز والنتاين لطفا توجه كنيد و بجاي ارزشهاي خودمان مسائل غربي رو ترويج نكنيد ما از شما كه ادم فرهيخته اي هستي بيشتر انتظار داريم چرا كه براي يك مسلمان شيعه بد است كه با وجود اهل بيت و اين همه تاكيد اسلام به مهر و محبت اينگونه از فرهنگ غربي و از اسطوره هاي انها كه خودشان هم نمي دانند واقعيت امر چيست پيروي كندو ضمنا هر چند كه نفس امر يعني مهر ومحبت خوب است اما مهر ومحبتي كه انها در اين روز قصدشان است چيز ديگري است

    تاريخچه ۱:

    تاريخچـه روز والنتاين - و الهـه قديــس اين روز خاص - در پرده اي از ابهـام فرورفتـه است. تنـها همين قـــدر ميدانيـم که ماه فوريــه از گذشته هاي دور ماه مهرورزي و تحقق عشــق بوده است. همچنيـن ميدانيم که روز سنت والنتاين بقايائي مشترک از آئين رايج در ميان مسيحيان و روميان باستان است.

    به راستي سنت والنتاين چه کسي بود و چه اتفاقاتي برايش افتاده که روز خاصي را در تاريخ به خود اختصاص داده است؟

    امروزه کليساي کاتوليک از سه قديس ياد ميکند که همگي والنتاين نام دارند و هر سه نفر آنها شهيد عشـــق و محبت هستند.

    يکي از افسانه ها حاکي از آن است که والنتاين که در قرن سـوم ميلادي و در روم باستان زندگي ميکرده است. هنگاميکــه امپراتـور کلاديــوس دوم به اين نتيجـه ميرســد که سربازان مجرد در مقايسـه با سربازان متاهــــل با کفايت تـرو قدرتمندتـر هستنـد٬ ازدواج مردان جـــوان را غيـر قانونـــي اعلام ميکنـد تا بديــن ترتيـب بر تعـــداد سربازانش افزوده شود. والنتاين که اين حکـم را بسيـار ناعادلانه ميداند از فرمان کلاديـوس سرپيچــي ميکنــد و مردان و زنان جوان را در خفـــا به عقـد يکديگر در مي آورد. هنگاميکـه کلاديـوس از اين عـمل والنتــاين آگاه مي شود و وي را به مرگ محکوم ميکند.

    عده اي ديگر مي گويند که علت کشته شدن والنتـاين تلاش وي براي فراري دادن آن عده از مسيحياني بود که در زندانهاي روم اسير بودند و به شدت مورد آزار و اذيت و شکنجــه قرار ميگرفتند.

    بر اساس يکي ديگر از افسانه ها والنتاين خودش اولين هديه والنتاين را براي معشوقـش مي فرستـد. ميگويـند هنگاميکه والنتاين در بند بوده دلداده دخـتر جوانـي ميشود که بنا به روايتي دختر زندانبـان آن زندان بـوده است. پيش از مرگش نامه اي براي آن دخـتر نوشتته و در پايان چنيـن امضاء ميکند والنتاين تو و اين عبارتـي است که امروزه نيز در پايان برخي نامه ها به چشـم ميخورد.

    همانطـور که گفتـه شد اگر چه حقيقت وجـودي والنتايـن همچنان در پرده اي از ابهام فرو رفته است در تمامي افسانـه ها شاهد هستيـم که والنتايـن پيکـره و در حقيقت نمــادي از همدلـــي دلســــــــوزي و از همـه مهمـتر عشــــــــــق است بنابرايـن تعجبــي ندارد کـه تا سـده ميانـه يعني همان قرون وسطي٬ والنتاين يکي از محبوبترين و معروفترين قديس ها در انگلستان و فرانسه بود.

    تاريخچه ۲:

    عده اي اعتقــاد دارند که روز والنتـاين را به مناسبت سالگـرد مرگ والنتـاين جشن ميگيرنــد - که احتمالا حـدود 270 بعـد از ميـلاد اتفـاق افتـاده است - عـده اي ديـگر ادعـا ميکننــد کليســـاي مسيحيت از آن رو روز والنتايــن را جشـن ميگيرنـد کـه به فستيوال شرک آميز و کافرانـه لوپرکاليـا جنبـه تقـدس و دينـــي ببخشند.

    در روم باستان فصل بهار رسـما در ماه فوريه آغاز ميشد و اعتقاد داشتند که فوريه ماه تصفيــه و پاک شدن از پليديهـا است آنها خانه هايشان را کاملا تميــز ميکردنـد آنگاه نوعـي گنــدم را به نمک مي آميختنـــد و آن را در همه جاي خانه ها مي پاشيدنـد.

    فستيـوال لوپرکاليـا که روز 15 فوريـه آغاز ميشد به فائونــوس الهـه زراعت در روم باستان و نيز به رمولوس و رمو بنيانگذاران روم - اختصـاص داشت براي شروع فستيـوال اعضـاي لوپرسي که تعدادي از کشيشان رومي بودند در دهانه يک غار مقدس گرد هم مي آمدند بنيانگذاران روم اعتقـاد داشتنــد که آنهــا در اين غـار توسـط يک گرگ مـاده حمايت مي شونــــد آنگاه کشيشــان رومـــي يک بــز را بـه نيت حاصلخيزي و يک سگ را به نيت تزکيه قرباني ميکردند آنگاه پشم بز را مي چيدند آنها را به خون آغشتـه ميکردند به خيابانـها مي رفتند و پس از ماليـدن پشم آغشته به خون بز به صورت زنان به مزارع گنـدم رفتـه و آنجا را نيــز غرق به خون مي کردند البته زنان از اين عمل بسيار هراسان مي شدند با اين همه اعتقاد داشتند که سال آينده برايشان سالي پرثمر