• وبلاگ : مدير پارسي بلاگ
  • يادداشت : كدوم گفتگو، كدوم تمدن؟
  • نظرات : 8 خصوصي ، 59 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    تاريخچه ۳:

    پاپ اعظـم گلاسيـوس نخستيــن بار در حـدود 498 پس از ميلاد روز 14 فوريـه را روز سنت والنتــاين قرار داد بنابراين روش قرعـه کشـي روميـان براي انتخاب همسر ضد مذهب و غير قانونــي اعلام شد. بعـدها انگليسيهـا و فرانسويها در قرون وسطي بر اين باور شدند که 14 فوريه آغاز فصل جفتگيري پرندگان است و خود به رشد اين راي منجر شد که روز والنتاين را بايد جشن گرفته و گرامي بدارند.

    يکي از قديميترين و شناخته شده ترين عشاق نامه هاي نوشته شده شعري است که چارلز دوک اورلئان هنگام اسارتش در برج لنــدن که به دنبــال جنگ آگين کورت اتفاق افـتاد به ياد همسرش مي سرايد.

    در قرن هفدهــم در بريتانياي کبيــر بود که روز والنتايــن را در سرتاسـر کشــور جشن گرفتـند در اواسـط قرن هجدهــــم دوستـان و دلدادگان از هرطبقــه اجتماعي که بودند در اين روز به يکديگـر هداياي کوچک يا نامه هاي عاشقانـه مي دادند.

    در پايان قرن هجدهــم با توجه به گسترش صنعت چاپ در جهان کارتهاي چاپـي جايگزين دست نوشتـه ها شدند در آن زمان که مردم را از ابراز احساسات فراوان منـع مي کردند کارتهــاي از پيش آمـاده شده بهتريـن روش براي نشان دادن احساسات و علايق يک فرد به شمار مي رفت. همچنين هزينه بسيار نازل پست بهترين مشوق براي علاقه مندان به اين سنت محبوب به شمار مي رفت در سالهاي بين 1700 تا 1710 بود که امريکائيها نيز به جرگه برگزارکنندگان روز والنتاين پيوستند.

    بر اساس گزارشات آماري ارسـال بيش از يک ميليــارد کارت والنتايـن باعث شده است که اين روز به عنـوان دومين روز در تمـام سال باشد که طي آن بيشترين تعداد کارت تبريک رد و بدل ميشود -تعداد کارتهــاي ارسال شده براي گراميداشت کريسمس 2/6 ميليارد برآورد شده است. تقريبـا 85 درصد هداياي والنتاين توسط زنـان خريداري مي شود. علاوه بر ايلات متحده در کشورهاي کانادا مکزيک انگلستان فرانسه و استراليا نيز روز والنتاين را جشن ميگيرند

    پاسخ

    سلام. با تشكر از شما، با آنكه از تاريخچه والنتاين تا اندازه اي آگاه بودم، متون ارسالي شما را نيز خواندم. تا آنجا كه من تامل كردم، نكته منفي كه با شئونات مذهبي و يا ملي ما مغايرت داشته باشه در اين رسم اروپائي نديدم. من اعتقادي به رد كوكورانه همه آداب و رسوم تمدنها، هر چند كه الان از نظر سياسي با ما دشمني كنند، ندارم. موفق باشيد.