• وبلاگ : مدير پارسي بلاگ
  • يادداشت : كدوم گفتگو، كدوم تمدن؟
  • نظرات : 8 خصوصي ، 59 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + علي 

    به نام خدا

    با سلام

    در فرهنگ متمدن اسلامي پاسخ توهين و ناسزا و بي ادبي را با تند خويي و بي ادبي نمي دهند.

    پاسخ انساني يعني آنچه جانباز هنرمند ايراني مقابل سفارت دانمارك انجام داد چرا كه كريمان هيچ گاه ددمنشي را به رفتار نسنجيده پاسخ نمي دهند.

    اما جناب فخري عزيز روز والنتين مربوط به فرهنگ مذهبي ماست يا فرهنگ ملي ما؟؟؟!!!

    در صدر نوشته از پايان گفتگو مي نويسيد و در ذيل آن به تبع فرهنگ همان كساني كه صلاحيت گفتگو ندارد تبريك والنتين مي گوييد!!!!!!!!!!

    از اين جهت مطلب شما شايسته و برگزيده است كه متناقض است؟؟!!

    پاسخ

    سلام. برادر محترم، در فرهنگ متمدن اسلامي هر چيزي در حد، اندازه و جايگاه خود قرار مي گيرد. گاه رحمت و عطوفت است و گاه غضب، تند خوئي و شمشير. عكس العملها هم متناسب با عمل بايد انجام گيرد. توصيه به رفتار كريمانه هم در همه شرايط نيست، وگرنه هيچ جنگ و نبردي توسط مسلمانان نبايستي انجام مي شد. اي كاش شما بجاي اينكه از احمق خطاب كردن توهين كنندگان و حاميانشان توسط من دلخور بشويد و مرا بي ادب بخوانيد، از بي ادبي به پيامبرتان هم در اين نوشته اظهار تنفر و ناراحتي مي كرديد. واما تبريك ولنتاين : به نظر من هيچ دليلي ندارد كه رسوم پسنديده و غير مغاير با شرع و قانون را صرفاً به دليل غربي بودن رد كنيم. بي شك فرهنگ و تمدن غرب نقاط قوتي هم دارد كه بايستي از آنها بهره گيريم. آنچه صلاحيت گفتگو ندارد نمايندگان و مدعيان دروغين فرهنگ و تمدن مدرن هستند. شما اگر دقت كنيد، من در نوشته ام گفتگو در موقعيت پيش آمده را رد كرده ام، از اين جهت كه طرف گفتگو حداقل شرايط را كه احترام به طرف مقابل است، رعايت نكرده است.