• وبلاگ : مدير پارسي بلاگ
  • يادداشت : وسعت فرهنگ و فرصت تنگ
  • نظرات : 7 خصوصي ، 23 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    نظرتون درباره اين جمله چيه:
    «هنر دقيق ترين و رساترين وسيله ي انعکاس انديشه ها و آرمان هاي شريف مي باشد.»
    «اگر يک انقلاب و يک فرهنگ، يک تمدن و يک حقيقت به ميدان هنر راه نيابد و از شيوه هاي هنري براي مطرح شدن بهره گيري نکند، آن انقلاب، فرهنگ و تمدن در جامعه رشد نخواهد کرد.»
    «هنر، بهترين وسيله براي انعکاس مفاهيم اسلامي و انساني است.»

    باز هم توصيه مي کنم همون مطلبي که گفتم رو دوباره بخونيد:
    http://noorportal.net/1/67/69/35359.aspx
    پاسخ

    عجب، شما مطمئنيد اين حرفها را داريد به من ميزنيد؟
    1. يعني هيچ اثر هنري اي وجود نداره که آبشخور معرفتيش قرآن و روايات اهل بيت باشه؟ سينماي ايران تا حالا نتونسته هيچ معرفتي رو منتقل کنه؟ تا حالا هيچ سينماگري توي ايران يا غير ايران، مضمون فيلمش رو از قرآن و روايات اقتباس نکرده؟ شما به چه مجوزي سريال مختارنامه رو تماشا مي کنيد؟ فقط براي سرگرمي؟ يا به خاطر اشتغال مستقيم يا مرتبط؟
    2. آيا مردم دنيا، بهره شون از معرفت صفره؟ آيا امکان نداره کسي از روي فطرتي که خدا بهش داده، حرف حقي از زبونش در بياد؟ آيا اصلا امکان داره يک مسلمان غير شيعه حرفي بزنه که ارزش شنيدن داشته باشه يا نه؟ آيا همه فيلمسازها غير مسلمان و غير شيعه هستند؟


    پاسخ

    نتيجه حرفهاي من هيچدام از استنتاجهاي شما نيست. فکر ميکردم با گذاشتن " توانسته ام دقت را به عبارات و کلمات بيشتر جلب کنم... ان شا الله اگر فرصتي دست داد حضورا صحبت کنيم.
    يک زماني به سينما تربيت معترض بودم که چرا در ايام محرم و صفر، تعطيل مي‌کند. برايم قابل درک نبود که چرا به جاي تعطيل کردن، از فيلم‌هاي مرتبط با آن ايام استفاده نمي‌کند. آن آقا مي‌گفت سينما براي سرگرمي است؛‌ اين ايام هم زمان عزاست؛ زمان سرگرمي نيست.
    حالا که تقسيم‌بندي محصور شما را در رابطه با هنري به نام سينما مي‌بينم، عملکرد سينما تربيت و نگاه مدير (تاجر) آن سينما را درک مي‌کنم.
    شما وقتي تنها توجيه عقلائي براي تماشاي فيلم را «سرگرمي» يا «اشتغال مستقيم يا مرتبط» مي‌دانيد،‌ ديگر چه مبناي مشترکي باقي مي‌ماند؟
    شايد قسم سومي هم براي کسي متصور باشد. اين حصر شما، يعني که «انتقال معرفت» از طريق سينما را کلا منتفي مي‌دانيد. براي همين ترجيح مي‌دهيد فقط در اوقات خستگي و وقت‌هاي از دست‌رفته فيلم نماشا کنيد و عقلائي نمي‌دانيد که يک نفر، يکي از بهترين ساعت‌هاي روزش را صرف تماشاي يک فيلم سينمايي کند که مي‌تواند معرفتش را صدها برابر منبر و محراب و مسجد، افزايش دهد.
    براي خيلي‌ها اين طور نيست. سينما و داستان، ارزشش خيلي بيش از اين چيزي است که در تصور شماست. تعبير «مکمل وجود انسان» که در بيان رهبر معظم انقلاب هست، يعني که قرار نيست فقط در زمان‌هاي خستگي يا اشتغال مستقيم، با اثر هنري مواجه شد.
    علت اينکه اين مطلب شما، از طرف بنده پاسخي نداشت، اين بود که شما داشتيد درباره? «صرف وقت براي سينما»‌ بحث مي‌کرديد؛ در حالي که اصلا مفهوم «سينما» بين من و شما کاملا متفاوت بود.
    توصيه مي‌کنم اين مجموعه سخنان را يک بار مطالعه کنيد و بعد دوباره متن خودتان را مرور کنيد:

    ضمنا بنده به خاطر «سرگرمي» يا احساس وظيفه و «اشتغال مستقيم يا مرتبط» داستان نمي‌خوانم و فيلم هم نمي‌بينم. عمرا ارزشمندتر از اين حرف‌هاست.
    پاسخ

    سلام. ممنون از شما. واقعيت اينست که بنده "کوتاهترين و بهينه ترين و سالم ترين و مطمئن ترين" راه براي "انتقال معرفت" را آموزه هاي دين اسلام و مذهب تشيع و دقيقتر اگر بخواهم بگويم، آيات قرآن و روايات اهل بيت معصومين عليهم اسلام و آنچه از اين سرچشمه ها برداشت و پرداخت شده، ميدانم. کلاً آبشخور معرفتي ديگري براي ما تعريف نشده است.
    نمي خواهم بگويم خارج از اينها حرف خوب ومثبتي وجود ندارد، ولي "هيچ اطميناني" به ديگر مشرب ها نيست و ديگر مسيرها "کوتاهترين و بهينه ترين و مطمئن ترين" نيستند.
    بنابراين از ديدگاه بنده، تقسيم بندي محصور به همان دو وجه است و لاغير.
    اسماعيلي نماينده مردم گرمي و عضو شوراي مرکزي فراکسيون اصولگرايان مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس با اشاره به امضاي 211 نماينده مجلس در حمايت از کانديداتوري احمدي نژاد، اظهار داشت: پس از بررسي‌هاي فراوان صورت گرفته در ميان کانديداهاي موجود در عرصه انتخابات 211 نفر از نمايندگان مجلس که شامل اکثر اعضاي فراکسيون اصولگرايان به همراه تعدادي نماينده مستقل است با امضاي بيانيه‌اي رسما از کانديداتوري آقاي محمود احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري دهم حمايت و آن را رسما اعلام کردند.
    ********************************
    منتظر قدوم سبزتون هستم
    ********************************
    الهي شهيد شي
    يکي از خبرگزاري هاي منتقد دکتر احمدي نژاد چند روز پيش در يک حاشيه نگاري بر اولين نطق تلويزيوني دکتر احمدي نژاد نوشته بود که وي در اين برنامه 30 دقيقه اي بيش از 80 بار از عنوان “ملت ايران” استفاده کرد. صرف نظر از قصد و نيت اين خبرگزاري از درج اين دست اخبار اما ماهيت آن نشان مي دهد احمدي نژاد همانند 4 سال گذشته سمبل فروتني و خودباوري در کشورداري است وآداب وي در اين مدت حکايت از آن داشته و دارد که حقيقتا احمدي نژاد “مردي از جنس مردم و ملت ايران” است.
    ********************************
    با مطلب جديد به روزم
    منتظرتون هستم
    موفق و سرافراز باشيد
    ********************************
    الهي شهيد شي

    سلام

    ببخشيد مي دونم جاش اين جا نيست اما بايد مي گفتم كه بدونيد مهم هست

    همايش دولت يار امروز ساعت ?? تا ?? با سخنراني آقاي صفار هرندي
    پاسداران بوستان دهم دانشکده مديريت و علوم اجتماعي واحد تهران شمال
    سالن آمفي تئاتر شهيد غلامرضا زوبوني

    راستي من همه مشخصاتم رو گم كردم براي همين نمي تونم هيچي توي پارسي بلاگ بنويسم شمارم گم کرده بودم

    نمي شناسينم يعنيييييييييي؟

    سيب

    پاسخ

    سلام. نه متاسفانه بجا نميارم.

    با سلام
    اميدوارم موفق باشيد
    ***************************
    امروز به حمدالله رئيس جمهور محترم و دولت با شعار هاي اسلامي و براي انقلاب به طور جدي حرکت و تلاش ميکنند و همه بايد از دولت ورئيس جمهمور حمايت و به آنها کمک کنند
    مقام معظم رهبري
    ***************************
    با مطلبي از زبان مادر شهيدان محمدزاده به روزم
    **************************
    الهي شهيد شي
    سلام
    خسته نباشيد
    ميخواستم به اطلاعتون برسونم که ويرايش قالب ايراد داره!
    من هر قالبي، با هر حجمي مي زنم، ميگه که حجم قالب شما زياد تر از 50000 کاراکتر هست، و حجمش 50008 کاراکتر هست!
    ولي من هر چي از قالب پاک مي کنم، بازم همين ارور رو ميده...!
    لطفا بررسي کنيد و نتيجش رو اعلام کنيد...
    ممنون
    پاسخ

    سلام. ما اخيرا تغييري در آن بخش نداشته ايم. من روي وبلاگ خودم تست کردم، قالب تغيير کرد. مجددا سعي کنيد، اگر باز مشکلي بود، قالبتان را ايميل کنيد تا بررسي کنيم. موفق باشيد.
    همايش سراسري حاميان وبلاگ نويس دکتر احمدي نژاد>>>>زمان: يکشنبه 10 خرداد 1388 از ساعت 17 الي 19 مکان : سالن سيد الشهدا (ع) – ميدان هفتم تير – ابتداي خيابان مفتح جنوبي سخنرانان: دکتر حسن عباسي - مهندس سيد مجتبي ثمره هاشمي لطفا به دوستان اطلاع دهيد

    قال رسول الله صلي الله عليه و آله :

    فوق کل ذي بر بر حتي يقتل في سبيل الله فاذا قتل في سبيل الله فليس فوقه بر.

    رسول خدا(ص) مي فرمايد :

    بالاتر از هر کار خيري، خير و نيکي ديگري است تا آنکه فردي در راه خدا کشته شود، و بالاتر از کشته شدن در راه خدا خير و نيکي نيست.

    وسائل الشيعه، ج11، ص10، حديث 21

    ************************************

    با مطلب نداي رهبري به روزم منتظر قدومتان هستم

    ************************************

    الهي شهيد شي

    به نام خدا

    سلام به آقاي فخري

    لطف نموده وبلاگ انجمن تفكر مباني را كه احتمالا از سوي مزاحمي مورد آزار قرار گرفته است را ترميم نماييد . اينجانب پيشاپيش سپاس قلبي خود را تقديم ميدارم .

    علي خليل اسماعيل

    پاسخ

    سلام. من متوجه نشدم چه مشکلي دارد.
    سلام
    موفق باشيد
    اولا اين که ببخشيد چند مدت نبودم
    دوما منتظرتونم
    *******************
    پيشاني بند
    شور و شوق عمليات همه جا را پر کرده بود. هرکس خودش را به نوعي آماده مي کرد. شهيد برونسي مدت زيادي در ميان پيشاني بندها دنبال پيشاني بند مخصوص خود مي گشت.
    وقتي پيشاني بند سبزش را بست، به سرش اشاره کرد و گفت: با اين "يازهرا(س)" حتماً حضرت کمک مي کند.
    گفتم: اگر نباشد هم کمک مي کند.نگاه معني داري کرد و گفت.....
    منتظر شما هستم
    ***********************
    الهي شهيد شي

    سلام دوست من جناب آقاي مهندس فخري

    با تشكر از سرعت عمل فوق العاده دقيق و خوب شما ، مشكل حل شد.

    با سپاس دكتر رحمت سخني

    پاسخ

    سلام. خواهش ميکنم اقاي دکتر. به اميد ديدار.

    سلام دوست من جناب مهندس فخري

    از جواب شما در مورد مشكل جديد پارسي بلاگ متشكرم ولي دوست عزيز با روشي كه فرموده ايد عملا تنوع رنگ و اندازه در ارسال مطالب از پارسي بلاگ حذف گرديده است و اين يك محدوديت كاري مهمي ميباشد هرچند با روشي كه فرموديد كار را ادامه داديم و كاري از پيش نبرديم خواهشمندم دستور فرمائيد يك آيتم يا فايل آموزشي در اين قسمت مديريتهاي وبلاگها گنجانده شود بي شك در غير اين صورت مشكل حل نشده و از لذت با شما بودن و وبلاگ نويسي خواهد كاست .

    .با سپاس دكتر رحمت سخني

    پاسخ

    سلام. با تمهيداتي، مشکل مرتفع شد. اگر باز مشکل مشابهي بود بفرمائيد تا بررسي کنيم. ممنون.

    باسلام پست مفيدو جالبي بودباآرزوي موفقيت...اما جمعه و...

    در اين جمعه دلگير و نفس گير، که پرنده در آسمان دلم پر نمي زند و کسي به خانه ام سر نمي زند و منم تنهاتر از تنهايي و تويي که تنهايي ام را مي نگري و مرا با نگاهت آشفته و پريشان مي کني، من مانده ام و راز سر به مهري که هيچ کس جز تو نمي داند، رازي که سبزتر از سبزه هاي بهاري است و آبي تر از دريا و آسمان بيکران، رازي که به من کمک مي کند تا همواره در انديشه ظهور باشم. من خواهان شنيدن آن رازم و مي دانم که هيچ گاه به اين راز خلقت پي نخواهم برد.

       1   2      >