• وبلاگ : مدير پارسي بلاگ
  • يادداشت : نامجو و جسارت به كلام خدا
  • نظرات : 17 خصوصي ، 119 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمد 

    اولا هنرمند فقيد جناب آقاي نامجو هيچوقت به قصد اهانت اشعار حافظ يا آيات قرآن را نمي خواند. بهتر است کمي درک مان را از هنر بالا ببيريم. طوري نوشتيد " با ساز" که انگار ساز چيز نجسي هست و استفاده کردن از آن براي قرائت قرآن اتفاق بس بزرگ و غير قابل تحملي است!! مگر خواندن آيات بصورت تواشيع و اذان و... موسيقي نيست؟! اصلا از موسيقي سررشته اي داريد که اظهار فضل مي فرماييد؟! نه! اصلا ترجمه ي قرآن را يکبار بصورت کامل خوانده ايد يا ندانسته سنگ تقدس ان را بر سينه مي زنيد؟!

    ثانيا تقدس قرآن، حافظ و واژه هايي مثل عرفان، اصالت، سنت و ... در باور و ديدگاه شما جايي دارد و قرار نيست هر چه را که جنابعالي و امثال تان مي انديشيد بقيه هم معتقد و پيابند باشند. بارو اين حقيقت بسيار سخت است که قرآن کلام خدا نيست (که در اين صورت اين همه تناقض بين آيه هاي آن و اين همه جفا در حق انسان ها بويژه زنان در متن صريح همين کتاب ديده نمي شد) قرآن کلام شخصي نسبتا فرهيخته و آزاد مرد به اسم محمد بود که سخنان اش هم براي اعراب و فرهنگ آن زمان مفيد بود.

    تحجر و قطبي کردن افکار، و عدم جسارت ما درمورد انديشيدن به حقايق تلخ اسلام، ريشه ي همه ي بدبختي هاي ماست. به قول يک انسان آزاد انديشي که مي گويد: به يزدان که ما گر خرد داشتيم --- کجا اين روزگار بد داتشيم.

    پاسخ

    برايتان متاسفم که اينگونه مي انديشيد. همين.