• وبلاگ : مدير پارسي بلاگ
  • يادداشت : نامجو و جسارت به كلام خدا
  • نظرات : 17 خصوصي ، 119 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام. روزتون بخير. اولين کسي که برايتان نامجو گذاشت من بودم. شعري از حافظ بزرگ زبان ‍پارسي که زيبا و آرام خوانده مي‌شد. و تراک بعدي موسيقي مقداري بهم ريخته تر بود که با سليقه شما جور نبود. موسيقي زلف بر باد مده که کليپ آن به نظر من يکي از استثنايي ترين کليپهاي موسيقي زبان فارسي در سالهاي اخير است هم از منظر دوستان مناسب نبود. در حالي که نسل جوان بسيار ان را ‍پسنديدند. در هر صورت بنده به عنوان يکي از کساني که موسيقي هاي جناب نامجو را گوش مي کنم و يکي از کساني که مشتاق بود تا شما در وبلاگتان بنويسيد. مي گويم که اين خواننده و دور بري هايش از هوش بسياري برخوردارند که فقط يک موج کامل مي تونه جلوي اينها را بگيرد و الا يک دست صدا ندارد. نمي گويم از روي زمين نيستشان کنيم. نه. ولي دادن سمت و سوي زيبا به موسيقي فارسي از وظايف اين انجمن مزخرف موسيقي است. وقتي موسيقي سنتي ايران هيچ چيزي نو و تازه اي ندارد. اين گونه مي شود ديگر. اساتيد موسيقي ايران و کلاسيک مي توانند به سر خودشان بزنند که چرا نوآوري نکردن چنين فردي با پشتوانه فکري و انديشه اي سالها تحصيلات عالي. بيايد و در بين نسل جوان يک انديشه موسيقايي بياورد.
    من خدمت تان عرض کردم که از مصاحبه ايشان که در کافه ... برگزار شده استفاده کنيد. ايشان مطالب جالبي بيان کرده که به کارتان مي خورد. جناب اقاي فخري. در خطوط پايين عکس به بررسي موسيقايي و آوايي کارهاي جناب نامجو پرداخته ايد. و بعد خطوط بعدي برخوردي احساسي داشتيد. در حالي که توقع يک بحث منطقي مي رفت.
    در ادامه که دوستان خواب مان در فرهنگستان را صدا زديد. کلمه مستهجن به جناب نامجو برمي گشت. چون مطلب در مورد ايشان است پيشنهاد مي کنم يک بازنگري در اين بخش بفرماييد.

    پاسخ

    سلام. برادر! مسئله اصلا سليقه من و شما نيست و ملاک درستي يا نادرستي هم بقول شما پسند نسل جوان نيست. ممکن است نسل جوان خيلي چيزهاي ديگر را هم بپسندند... ممنونم از دلسوزي و توصيه ي شما به ترساندن از هوش طرفداران! سمت دادن به موسيقي و تصحيح روند آن به عهده شما جوان محترم هم هست که درست نگاه کنيد و گوش بدهيد و گوش هوشتان را دست هر کس و ناکسي و هر صداي قشنگي نسپاريد. فلينظرالانسان الي طعامه. دوست من، اتفاقا شما احساسي برخورد کرديد که صرفاً چون از صداي ايشان خوشتان مي آيد از او دفاع ميکنيد. متاسفم که دفاع از حريم کتاب خدا مي شود احساسي برخورد کردن! نمي دانم چرا همه سعي دارند ثابت کنند که اين حرکات غيرقابل توجيه نامجو، کاملا علمي و موجه و ... است و همه مقصرند جز ايشان. خيلي متاسفم برادر.