• وبلاگ : مدير پارسي بلاگ
  • يادداشت : نامجو و جسارت به كلام خدا
  • نظرات : 17 خصوصي ، 119 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ... 

    سلام بر آقاي ناطقي.واکنش ! شما را به سخنان آقاي فخري خواندم.اگرچه مطلب ايشان هم مطالعه شد.دفاعيه ! شما هم از آقاي نامجو ملاحظه گرديد.اين علامت تعجب شما را در نکته گيري فرو نبرد بزرگوار.موضوع اين است نه واکنش شما بجاست نه دفاعيه شما.
    دغدغه آقاي فخري در دو بعد ادبي و مذهبي است.خودشان هم اشاره دارند به اين موضوع.شما در کدام بخش به نقد پست ايشان يا واکنش پرداختيد.
    مقايسه شما به اجراي تواشيح و آيات قرآني به صرف شباهت چند واژه و يا زبان گفتاري تصور نميکنيد کمي غلط باشد؟
    يا اينکه اجراي وطني مداحان ايراني را در مکانهاي مذهبي ؟پست قبلي آقاي فخري را هم مطالعه مي فرموديد خالي از لطف نبود.ايشان در انجا اشره صريح و واضحي داشتند به همان بعد مذهبي برخي برنامه هاي اهل دين ما که مي تواند در تقويت نرمخويي شما و اشکال بر ايشان ياري دهد.
    در بعد مثلا ادبي و عرفاني بي شک هر يک از اشعار اقتضاي حال خودش را مي طلبد که خارج از بحث و حوصله اين گفتار است اما همان نوآوري و تنوع در يک سير اصول و چارچوب پذيرفتني است و سنت شکني به معناي از بيخ و بن بر کندن نيست و اينکه تهوع آوري باشد.البته ربطي به اجراهاي آقاي نامجو ندارد.
    اما آمار دانلود! اگر بنا را بر آن بگذاريم هرچيزي زياد دانلود مي شود و طرفدار دارد ژس درست است و بقيه احکام ديني و قانوني به صرف اين بايد تغيير کند شما آقاي فخري را به حساب اين طرفداران وارد نکرديد چون ايشان هم لينک دانلود گذاشته اند!! و حقش بود تشکر مي کرديد بعنوان يک مدافع.شما نيت اين دانلودها را معيار و ملا ک قرارنداديد؟حضرتعالي حتما به اين نکته اشراف داريد که اعمال به نيت است و مصداقش را مي توانم در کلام شما پيدا کنم:
    ((در ميابيم كه اين نوع آثار با غرض خاصي ساخته نشده است))
    يعني شما هم به نيت و غرض يک فعل اذعان داريد.
    موسيقي تلفيقي و نوآوري موسيقي با هنجار شکني ديني متفاوت است.شخصا موضوع خواندن قرآن را در کارهاي آقاي نامجو لحاظ ميکنم نه اينکه نوع موسيقي چون طي 20 سالي که به نوعي با موسيقي همراه بودم و بخشي از زندگي من است بعنوان يک شنونده مي فهمم موسيقي يعني چه و خوب هم ميدنيم برخي حرکتهاي نو فقط يک موج است نه جريان من جمله همين موسيقي تلفيقي و شاهد مدعايش هم زياد است.
    اما حرف آخر...در خصوص عکس خواهش ميکنم از هنرمندان عزيز بخواهيد عکس نامناسب نگيرند تا امثال سيد فخري در پستهايشان استفاده نکند.اين اشکالش در نوع انتخاب نيست به زعم شما فقط و فقط يک امر شخصي است چنانکه دفاعيه و واکنش شما نيز از حيث موضوعي بي شباهت ب همين سليقه نمي باشد چون اثري از يک نقد به معناي حداقل آن مشاهده نشد.
    توفيق حضرتعالي و همچنين آقاي فخري را خواستارم و حتما از ايشان درخواست ميکنم با خاموش کردن احساسات ! در انتخابهاي بعدي سراغ اجراهاي اينچنيني نروند

    .......

    جوابيه يك هموطن است به فرمايش آقاي ناطقي نويسنده وبلاگ گيلك

    پاسخ

    سلام. از شما ممنونم. موفق باشيد.