• وبلاگ : مدير پارسي بلاگ
  • يادداشت : صافكار
  • نظرات : 17 خصوصي ، 56 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    مطلبي كه اين چند روز تو سايتها و وبلاگها سر و صدا به پا كرده اكران فيلم ضد ايراني 300در

    امريكاي شمالي بوده فقط يك نكته كاملا وقيحانه از اين فيلم نحوه پوشش پادشاه ايراني بوده كه به سبك ياغي هاي هيولاصفت و خونريزه كه آدمو ياد اهريمنان فيلم ارباب حلقه ها ميندازه!

    ولي واقعا شما فکر مي‌کنيد ، چنين تصويرسازي‌اي از خشايارشاه درست است؟!

    آيا محققين اين فيلم در مورد لباس ايرانيان در عهد باستان تحقيق علمي کرده‌اند ، به گواه همگان لباس ايرانيان باستان از لحاظ آراستگي و زيبايي در دنياي قديم همتايي نداشته است ، چنانکه لباس ايراني هديه‌اي بسيار با ارزش در آن زمان محسوب مي‌شد.

    لباس ايرانيان باستان:
    بطور كلي لباس ايرانيان باستان عبارت بود از يك بالا پوش شبيه شنل و يك دامن پرچين ، كه بالا پوش و دامن در محل كمر داراي يك كمربند چرمي بوده است. بالا پوش پوششي مانند شنل بوده است در بعضي جلوي آن باز و در بعضي بسته بوده است. بلندي بالا پوش به اندازه بالا تنه است.در قسمت كمر به شكل ليفه تمام چينهاي پشت بالا پوش جلو باز روي چال گردن بوسيله دكمه‌اي به هم وصل مي شود. دامن ايرانيان بر دو نوع است: نوع اول يك راسته چين و دومي داراي دوراسته چين.
    ايرانيان لباس خودرا ازپارچه هاي نقش و نگاردار با رنگهاي گيرا و پرشكوه تهيه مي‌كرده‌اند. كلاه ايراني از جنس نَمد بوده است.(مگر كلاه هاي جنگي كه از آهن و مُفرُغ ساخته مي شده است.)


    خشايارشا ، به لباس توجه کنيد.

    جالبه قبلا نيز هاليوود فيلم ديگري كه در رابطه با حمله اسكندر به ايران ساخته بود كه پوشش ايراني هاي باستان مانند پوشش اعراب بود كه زياد سر و صدا به پا نكرد ..تا اين كه به خودشون اجازه دادن و اين فيلم سرار كذب و دروغ به وقيحانه ترين شكل ممكن ساختن ! وظيفه من وتو به عنوان يك ايراني حداقل اعتراض به اين فرهنگ سيتزي است و سكوت جايز نيست!

    لينك اعتراض

    لينك اطلاعات بيشتر درباره اين فيلم مزخرف