سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیر پارسی بلاگ

نوشته های پراکنده مدیر سایت

وبلاگ مطلوب

بسم الله النور
سبحانک یا الهی و بحمدک

به اطلاع عزیزان برسانم که در حال نهائی کردن
سیستم پارسی یار (اورکات) هستیم... سعی خواهیم کرد
به تدریج، امکانات مربوط به شبکه یاران را توسعه دهیم.

سخنی هم دارم با عزیزان وبلاگ نویس، ساکنان خوب خانه محبت ما.
ضرورت دارد ما بدانیم که تفاوت وبلاگ با یک وب سایت و یا یک پایگاه خبری چیست. وبلاگ محلی است برای انعکاس نوشته های خودمانی، تحلیلهای شخصی، خاطرات کوتاه، نقل مطالب کوتاه و جالب و متونی ازین دست. در وبلاگ، باید حتی الامکان، خودتان بنویسید و خودتان آفریننده مطالب باشید.
محیط تعاملی و چند سویه ای که در وبلاگ وجود دارد، برای رشد اندیشه، قلم و علم و فهم ما، بسیار مناسب است، به شرطی که درست از آن بهره بگیریم.

نوشتن تنها هم وبلاگ شما را کامل نمی کند. شماباید برای تراوشات ذهنی و نوشته های دیگر دوستانتان، ارزش قائل شوید. با مطالعه دقیق مطالبشان، آنها را از نظر واندیشه خود بهره مند سازید و با اظهار نظر دقیق وحساب شده، خود را بعنوان یک فکر واندیشه، به دیگران معرفی کنید، نه اینکه صرفاً پیام هائی مانند خوب بود، زیباست، به من هم سر بزنید،... بگذارید. محتوای نظر شما باید خواننده را به سر زدن به وبلاگ شما ترغیب کند.

عزیزان، هرگز به وبلاگ نویسی ، به عنوان یک سرگرمی و وقت گذرانی و یا عامل شهرت که در دنیای مجازی معمولاً کاذب است، ننگرید. یک هدف متعالی وسازنده برای خود در نظر بگیرید و سعی کنید تنظیم مطالبتان در آن راستا باشد، آنوقت پس از مدتی خواهید دید که از این رهگذر چه پیشرفتهائی در شخصیت ، قلم و اندیشه شما و البته دوستانتان بدست آمده است.

طبعاً
وبلاگ جای کپی پیست کردن محتوای کتب و مقالات و اشعار دیگران نیست.
وبلاگ جای کپی پیست کردن محتوای سایتهای خبری و یا علمی و پژوهشی نیست.
وبلاگ جای کپی پیست کردن لینکهای موزیک و دانلود و معرفی فلان خواننده و فلان هنرمند ... نیست.
وبلاگ جای مطالب طولانی و خسته کننده نیست. حجم مطالب هر نوشته نباید بیش از یک صفحه باشد، وگرنه کسی حوصله خواند آنها را نخواهد داشت.

در صورت علاقه به فعالیت در موارد بالا، باید در سایتها به دنبال آن بود و صد البته نباید از وبلاگ بعنوان یک وب سایت استفاده کرد.

وبلاگ محلی است برای تجلی شخصیت شما و رشد همه جانبه آن.

موفق باشید