• وبلاگ : مدير پارسي بلاگ
  • يادداشت : نيشابور...
  • نظرات : 10 خصوصي ، 19 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    حالت گرفته شد مدير؟ خوندي چرا مسدود نكردي وبلاگو؟جيگرشو نداري نه؟ ميترسي رژيم به هم بريزه؟
    منتظرتم

    آقاي مدير اين چه كاري است كه بايد يك كار بر فردي را تاييد كند تا بتواند در اينجا عضو شود

    با اين كار مردم را از اين محيط فرهنگي دور مي كنيد

    لطفا راهنمايي كنيد

    مدير جان سلام

    دستم به دامنت

    براي دخترم(كه البته چهار هفته ديگه دنيا مياد) يه وبلاگ ساختم اما همه چيزش را فراموش كرده ام حتي دعوت وتائيدش هم از طرف خودم بود ولي نام كاربر را يادم نمي ايد

    يه كاري برام بكن تو رو خدا البته احتمالا پسورد را يادم هست

    كاش يك همكاري بين سايت هاي ارائه كننده وبلاگ ها فارسي از جمله سايت شما و پرشين بلاگ و ... در معرفي وبلاگ هاي برتر و اقداماتي از اين دست صورت مي گرفت. موفق باشيد

    اين پاييني مال منه

    درود يا مدير

    از من دلگير نباش و سري به وبلاگ من بزن چون ما جدي جدي تصميم به براندازي حكومت پارسي بلاگ داريم.

    ميبينمت در وبلاگ و قبل از فيلتر كردن(خواهش ميكنم فيلتر كن)! يه نظر بده.

    سپاس از انتخاب متن تيراژه به عنوان وبلاگ روز

    سلام ميلاد امام زين العابدين (ع) بر شما مبارك باد
    + هادي 

    (9)
    پارسي بلاگ از همان روزهاي آغازين به هدف ايجاد بستري مناسب براي نويسندگي نوين به شيوه اي پيشرفته و کارآمد و البته قابل استفاده براي عموم پا در عرصه ي ظهور نهاد و در همان گام نخست به گونه اي وارد شد که قابل مقايسه با هيچ يک از سيستم هاي مشابه نبود بعد از آن هم روز به روز بر قابليت هاي محسوس و غير محسوس خود افزود و هم اکنون نيز با همين هدف به طي طريق مي کند. و به جرات مي گويم هم اکنون پيشرفته ترين سيستم مديريت وبلاگ براي فارسي زبانان است. اما شايد هضم اين موضوع براي شما و ديگران مقداري سخت باشد و آن هم طبيعيست متاسفانه بسياري از قابليت هاي پارسي بلاگ هنوز هم حتي از سوي کاربران حرفه اي اين سيستم ناشناخته مانده و مورد کم لطفي آنها قرار مي گيرد و اين يکي از ضعفهاي بزرگ پارسي بلاگ است چون وظيفه ي پارسي بلاگ است که کاربران خود را با امکانات گوناگون و در بسياري موارد بي نظير خود آشنا کند.

    هر چند شايد عنوان کنيد که من هم در جواب هايم قصد دور زدن شما را داشتم اما هدف روشن کردن شما و آشنايي بيشتر شما و دوستان ديگر با بعضي از امکانات پارسي بلاگ بود و مي دانم که شايد سوالات بسيار ديگري برايتان به وجود آمده باشد که اگر قابل بدانيد خوشحال مي شوم بتوانم کمکي بکنم تا همه با هم بتوانيم پارسي بلاگ را به جايگاه اصلي خود نزديک تر کنيم.

    + هادي 

    (8)
    // عدم آشنايي با امکانات بيش از حد پارسي بلاگ
    * شما در قسمتي از نوشته ي خود عدم ارائه ي نسخه هاي جديد سايت را دليلي بر ضعف سايت مي دانيد و ارائه نسخه هاي جديد سيستم هاي مشابه را دليل رجحان آن سايت ها بر پارسي بلاگ يا لا اقل عقب ماندن پارسي بلاگ از سيستم هاي مشابه مي دانيد

    - اين نکته که وجود نسخه هاي جديد نشان دهنده رشد يک سيستم در هدف برطرف کردن ايراد هاي گذشته و ارتقاي سطح کيفي يک سيستم است يک امر بديهي است.

    اما ..
    سوال اول اينکه شما فکر مي کنيد کدام يک از همين سيستم هاي مشابه که هر جند وقت يکبار نسخه جديد ارائه مي کنند قابليتها و ريزه کاري هاي بي شمار پارسي بلاگ را دارند؟
    و دوم اين که آيا پارسي بلاگ در اين مدت به بر طرف کردن ضعفها و ايجاد امکانات جديد پرداخته است يا نه؟

    + هادي 

    (7)
    // لطف شما به قسمت متن نيم نوشته
    شما در قسمتي از نوشته هاي خود يکي از ايراد هاي پارسي بلاگ را متن نيم نوشته مي دانيد و آن را در حد چرت و پرت مي دانيد و آن را زايد و بي مصرف مي دانيد .

    ضمن تشکر از شما دوست عزيز به خاطر توجه دقيق شما به زحمات دوستانتان بايد بگويم اين قسمت يکي از قسمت هايي است که در مرحله مقدماتي متوقف شده است و بحث روي جنبه هاي مختلف و کارامد کردن آن فعلا به دلايلي متوقف شده است . حتما در آينده اي نزديک سعي در بهينه کردن و فعال کردن آن خواهد شد.

    + هادي 

    (6)
    // عدم ارائه قابليت استفاده از عکس در متن جديد
    * يکي از مواردي که شما موکدا به ان تاکيد کرديد اين است که پارسي بلاگ حتي امکان پيش پا افتاده ي قرار دادن عکس در داخل متن وبلاگ را ندارد

    - نکات قابل تذکر
    نه تنها اين امکان پيش پا افتاده از روز اول در سايت بوده است و استفاده مي شده بلکه حتي در اين مورد پيش پا افتاده هم پارسي بلاگ سعي در راحتي کاربر داشته است


    در قسمت مديريت نوشته ها وقتي جعبه ي ابزار شما حالتي غير از ساده باشد آيکون هاي زيادي را مشاهده خواهيد کرد که يکي از انها آيکون اضافه کردن عکس به متن نوشته است که اين آيکون دقيقا آيکوني است که در مايکروسافت ورد براي اينسرت کردن عکس وجود دارد .
    با کليک کردن بر روي آن شما نه تنها قادر خواهيد بود از هر جاي اينترنت که مايليد تصويري را به متن خود اضافه کنيد بلکه به يک بانک از آيکون ها و تصاوير کم حجم نيز که پارسي بلاگ ارائه کرده دسترسي خواهيد داشت.
    اما چنانچه شما نخواهيد از اين گزينه ها استفاده کنيد به راحتي مي توانيد تصوير را از کامپيوتر شخصيتان به قسمت آلبوم تصاوير استفاده کنيد – البته تا صد کيلو بايت – و از آن در متنتان يا هر جاي ديگر استفاده کنيد که اين هم يکي از فرقهايي است که قبل از پارسي بلاگ کمتر سيستم مشابه اي آن را در اختيار کاربرانش قرار داده بود.
    پس نه تنها پارسي بلاگ اين امکان پيش پا افتاده (!) را دارد بلکه سعي در بهينه کردن حتي همين امکان هم داشته است که متاسفانه عدم توجه بعضي از کاربران به اين موضوع باعث کم لطفي آنان شده است.

    + هادي 

    (5)
    // عدم آشنايي با وبلاگ روز


    تعريفي که شما از وبلاگ روز ارائه کرده ايد اين است .. معرفي هر روز يکي از وبلاگ هاي پارسي بلاگ از اول تا آخر

    - اما تعريف صحيح وبلاگ روز ... وبلاگ روز يعني يکي از وبلاگ هايي که در آن روز بهترين متن را نوشته است و اين اصلا به اين معني نيست که نوبت و تقدم و تاخري در کار باشد از مهم ترين ملاک هاي اصلي وبلاگ روز جذابيت و قابل تعمق بودن و مناسبت موضوعي و زماني داشتن آخرين متن وبلاگ منتخب است که هر وبلاگي با داشتن اين ملاک ها و تعدادي ملاک فرعي نامزد قرار گرفتن در قسمت وبلاگ روز مي شود

    طبق اين تعريف ممکن است يک وبلاگ در هفته حتي چند مرتبه هم وبلاگ روز بشود و يک وبلاگ هيچ وقت به عنوان وبلاگ روز انتخاب نشود.


    // ايجاد پست جديد و انتخاب موضوع


    * شما در قسمتي از نوشته ي خود به سخت بودن نوشتن پست جديد اشاره کرده ايد و دليل آن را سخت بودن انتخاب موضوع عنوان کرده ايد

    - نکته اي که حائز هميت است اين است که داشتن موضوع به هيچ وجه براي پست ضروري نيست شما به راحتي پست خود را مي نويسيد و ارسال مي کنيد و در فرصت مناسب مي توانيد براي نوشته ي خود موضوع انتخاب کنيد و اين موضوع که شما به عنوان ايراد به سيستم وارد کرده ايد نه تنها يکي از ايراد هاي پارسي بلاگ نيست بلکه يکي از ده ها موارد امتياز و مزيت پارسي بلاگ نسبت به سيستم هاي مشابه ديگر است – هر چند مطلب شما که فرموديد در صورت ساده شدن کارا تر خواهد شد بسيار منطقي و قابل تعمق است - .

    + هادي 

    (4)
    // عدم آشنايي با قسمت نوشته هاي برگزيده
    *شما در نوشته هاي خود اشاره کرديد که قسمت نوشته هاي برگزيده به صورت غلط مديريت مي شود و بعضي وقتها نوشته ها تا مدتها در ليست قرار دارند و از طرف مديريت سايت و مدير وبلاگ حذف نمي شوند
    - تعريف صحيح نوشته هاي برگزيده اين نيست که نوشته اي که براي همان روز يا هفته و زمان مناسب است و بعد از آن کارايي ندارد و بايد حذف يا از ليست خارج شوند ، در اين قسمت نوشته هايي که جذاب باشند انتخاب مي شوند و تاريخ مصرف هم نخواهند داشت و با وارد شدن مطالب جديد کم کم به مکان هاي پايين تر ليست خواهند رفت . اين قسمت به کاربراني که مي خواهند به راحتي به مطالب جذاب دسترسي داشته باشند کمک مي کند که وقت کمتري صرف کنند.

    اما شما با ذکر اين ايراد به اين نتيجه رسيديد که وبلاگي که همکنون از نظر آمار بازديدها در راس قرار دارد (وبلاگ دانلود موسيقي) يک وبلاگ سوت و کور بوده که از اين راه آمارهايش افزايش پيدا کرده .. من از شما خواهش مي کنم يک بار دقيق تر به ليست نوشته هاي برگزيده توجه کنيد و بعد بگوييد چند تا از متن هاي اين وبلاگ در بين متنهاي برگزيده وجود داشته که باعث شده از اين طريق اين وبلاگ به پربيننده ترين وبلاگ در اين سيستم تبديل شود.


    + هادي 

    (3)
    // عدم تعريف صحيح شما از عضويت در خبرنامه (اشتراک در وبلاگ)
    * شما در شروع صحبتهاي خود از آمارهاي کاذب و مجازي سيستم پارسي بلاگ ايراد گرفته ايد و براي نمونه تعداد عضوهاي يکي از وبلاگها را ( آبدارچي پارسي بلاگ ) مثال زده ايد و استنتاج شما اين بوده است که چون اين وبلاگ يک وبلاگ عاديست و بيش از هزار عضو دارد پس اين اشتباه است و کلکي در کار است ( نقل از مطلب )
    - شما در اين قسمت با درايتي خواص هم سيستم را از نظر صداقت با کاربران زير سوال برديد و هم به يکي از مزاياي و تفاوتهاي آن يعني امکان داشتن عضو در وبلاگ ايراد گرفته ايد اما نکته اي که به آن توجه نکرديد اين است که وجود عضو در وبلاگ به اين معني نيست که فقط ديگران خود بتوانند به عضويت سيستم در بياييند اين يکي از اختيارات خود صاحب وبلاگ است که مي تواند حتي به صورت دستي براي وبلاگ خود عضو تعريف کند که اين اعضا بعد از هر بار به روز شدن وبلاگ از آن مطلع خواهند شد و داشتن اعضايي زياد در يک وبلاگ اصلا ملاک خوب يا بد بودن آن وبلاگ نيست .. بازهم تاکيد مي کنم شما مي توانيد به صورت دستي و با صرف کمي زمان يا در صورت داشتن امکاني خواص به تعداد افرادي که از به روز شدن وبلاگ شما با خبر مي شوند بيافزاييد و داشتن يا نداشتن عضو ملاکي براي جذاب بودن يا نبودن وبلاگ نيست
    ذکر نکته اي ديگر که در حاشيه ي همين صحبت بايد به آن اشاره کنم انتقاد کوچکي به نوشته ي شماست و ان اينست که شما به صورت کلي موضوع آمار هاي سايت را مطرح کرده ايد و آن را زير سوال برده ايد در حالي در اين سيستم بر خلاف سيستم هاي ديگر سعي بر آن بوده که تا حد ممکن امارها نزديک به واقعيت باشد و در راستاي همين هدف تا به حال در چند مرحله از آمارهاي مجازي وبلاگ ها کاسته شده و حتي سيستم لود شدن مجدد به گونه اي برنامه ريزي شده که شما اگر به صورت مرتب آن را رفرش کنيد خواهيد ديد که آمار افزايش نخواهد يافت و اين نه تنها بر آمار نمي افزايد بلکه در مواردي باعث کم شدن و پايين آمدن امار بازيد هم خواهد شد. البته فکر کنم اين ذهنيت هم از موارد عدم آشنايي شما با پارسي بلاگ نشات گرفته بود.


       1   2      >