سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیر پارسی بلاگ

نوشته های پراکنده مدیر سایت

شامم به طلب شد روز، میخانه به میخانه...

بنام خدا

یادم نیست چطوری شد سال دوم دبیرستان رفتم گروه سرود مدرسه. اولین بار بود در شهرمان یک گروه سرود درست می شد با دو سه نوع ساز و سرپرستی یک استاد مسلم موسیقی. فکر کنم بعد از درخشش گروه سرود آباده ای (مادر برام قصه بوگو) بود که شور و نشاطی جدید در کشور درست شد برای تشکیل گروه سرودهای مدرسه ای درجه یک. مراحل ترقی را یک به یک طی کردیم، در شهر، استان، در سطح کشور هم مشترکاً با استان تهران، رتبه سوم شدیم، با طعم هوای شرجی اردوگاه میرزا کوچک خان در رامسر. همان سال غمبار 68 بود که بهارش در عزای پدرمان، خمینی کبیر، به سوگ نشستیم و یک سرود ویژه هم برای ارتحال ایشان کار کردیم در رامسر. جلسات تمرین با لذتی وصف ناپذیر سپری میشد... صدای تار استاد را نمی شنیدیم، می چشیدیم، لمس می کردیم، می فهمیدیم...

سرود اصلی در مایه افشاری بود با آهنگ سازی و نوازندگی تار استاد هدایت الله سیاره، تنبک حسن اسلامی، سنتور امید سیاره و تکخوانی پسرک خوش چهره اصفهانی بدیع ناجی که اصرار داشت به او بگوییم تکخوان برتر، و ما با شیطنت می گفتیمش تکخوان ابتر! سرود ما با شعر زیبای استاد پریش شهرضایی اجرا می شد :

شمع شب یارانم، کاشانه به کاشانه، آواره چو طوفانم ، ویرانه به ویرانه
از زلف تو پرسیدم، بر شانه چو پیچیدم، بوسیدم و بوییدم، دندانه به دندانه
تا پا نکشم در گل، شادی بودم مشکل، آسان نفروشد دل، جانانه به جانانه
لب را به سخن بستند، با آنکه قوی دستند، آنان که نپیوستند، افسانه به افسانه
چون شمعش اگر استاد، در شعله زبان می داد، می گفت مبارک باد، پروانه به پروانه
ای شهد روان افروز، ای صافی صوفی سوز، شامم به طلب شد روز، میخانه به میخانه
خون کرد پریش از من، دل آن بت سیمین تن، کی گشت چنین دشمن، بیگانه به بیگانه

استاد پریش این روزها در بستر بیماری به سر می برند (خدایشان شفا دهد).

آن روزها نمی فهمیدم که چطور هر جا اجرا داریم، اشک در چشمان بعضی شنوندگان حلقه میزند، حتی هیات داوران مسابقات.
همه اینها را نوشتم. چون الان حس و حال غریبی دارم.
امروز عصر دعوت بودم مدرسه راهنمایی پسرم، برای جلسه انجمن اولیا مربیان.
اواخر مراسم، گروه سرود مدرسه که با صف مرتب و لباس یک شکل، روی سن قرار می گرفتند، بناگاه خودم را آنجا دیدم...

گروه سرود


انصافاً زیبا و هنرمندانه اجرا کردند، سرودی در وصف مولا امیرالومنین علیه السلام...
سالها بود نفهمیده بودم که چرا بعضی، در حین اجرای سرود ما، اشک می ریختند اما امروز با تمام وجودم فهمیدم، لمس کردم، چشیدم و گریستم...
و حالاست که آرزو می کنم ای کاش می شد یکبار دیگر اجرای سرودهایمان را بشنوم...


جلسه کمیته مصادیق

بنام خدا

امروز عصر به دعوت مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد، جلسه ای با حضور مدیران بلاگ سرویس های مشهور فارسی و برخی از اعضای کمیته تشخیص مصادیق جرایم رایانه ای برگزار شد. بنده هم بعنوان مدیر پارسی بلاگ، به همراه مدیران سرویسهای پرشین بلاگ، بلاگ اسکای، میهن بلاگ، بلاگفا، نیک بلاگ، آفتاب بلاگ و جوان بلاگ در این جلسه حضور داشتم.درا ین جلسه سه ساعته، مباحث مهم و جدی بین مدیران سرویس و اعضای محترم شورای تشخیص مصادیق ( که متصدی امر فیلترینگ در کشور هستند) مطرح شد و سعی کردیم بخشی از مشکلات ملموس کاربران اینترنتی در مورد فیلترینگ را به مسئولان ذی ربط انتقال دهیم.خوشبختانه جلسه بسیار مثبتی بود و طرفین به خوبی با دیدگاهها و دغدغه های یکدیگر آشنا شدند. خبر خوش برای شخص بنده، به روز شدن پاسخ و پیگیری اعتراضات مربوط به فیلتر شدن سایتهاست که مسئول مربوطه معتقد بودند در سه ماهه گذشته روال کاملاً به روز شده و به اعتراضات ظرف حداکثر 24 ساعت پاسخ داده می شود.
از معاون محترم مرکز رسانه های دیجیتال، جناب آقای مهندس صرامی که با دلسوزی و پیگیری ایشان این جلسه تشکیل شد صمیمانه تشکر می کنم. امیدوارم در آینده هم با تشکیل اینگونه جلسات در موضوعات مختلف، هم مسئولین محترم از نزدیک در جریان دغدغه ها، نگرانی ها، نقطه نظرات و راهکارهای مدیران سایتهای پربازدید کشور قرار گیرند و با انواع مشکلات و مسائل کاری، فنی و مدیریتی آنها آشنا شوند و از دیگر سو ما مدیران بخش خصوصی وب ایران هم بانقطه نظرات دست اندرکاران و مسائل و ضوابط قانونی و اداری مربوط به حیطه کاری خود آشناتر بشویم و با هماهنگی تعامل و همکاری مثبت، سازنده و در جهت مصالح  و منافع ملی کشور و دفاع از حقوق و آزادیهای قانونی کاربران اینترنتی حرکت کنیم.

لینک های مرتبط :نحوه پیگیری رفع فیلترینگ / متن کامل قانون جرائم رایانه‌ای /  فهرست مصادیق محتوای مجرمانه (موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه ای) / نحوه ارسال گزارش تخلفات پایگاه های اینترنتی


خلوت

بنام خدا
چقدر نیاز داریم به خلوت. گاهی، خلوت که میشه، تازه یادمون می افته یه نگاهی هم به خودمون بندازیم. نگاهی از درون، به درون. نگاهی از عمق دل، به عمق دل. گاه، از بس غرق در کار و زندگی و اجتماعات شغلی، خانوادگی و ... میشیم، خودمونو فراموش میکنیم.


فیلتر شدن وبلاگ آهستان و چند نکته

بنام خدا
متاسفانه دیروز صبح شاهد فیلتر شدن وبلاگ آهستان، یکی از وبلاگهای پیشرو و موثر در وبلاگستان فارسی بودیم که با پیگیری های دوستان ایشان، در ساعات اولیه بامداد امروز باز شد.
با توجه به شواهد و قرائن، به نظر میرسد که علت فیلتر شدن وبلاگ آهستان، تشخیص خودکار نرم افزار فیلترینگ بخاطر درک اشتباه از جمله "بی شعورهایی به نام احمدی نژاد"  در نوشته ی "پشت پرده نشریه همت چه کسانی هستند؟!" بوده که عامل انسانی نهایی کننده در سیستم فیلترینگ، بی دقتی کرده و تصور کرده منظور از این جمله خود رئیس جمهور بوده. این جمله بعداً توسط خود جناب امید حسینی ،مدیر این وبلاگ، تغییر یافت به : " بی شعورهایی به نام حمایت از احمدی نژاد".
هر چند سیستم فعلی فیلترینگ دارای خطاهای فاحش در سطوح مختلف مدیریتی، تشخیص، فنی و .... هست و جای هیچ تردیدی هم در آن نیست و ما و  دوستان مدتهاست که به شکل های گوناگون، به آن انتقاد داریم (با یک جستجوی ساده در گوگل قابل اثبات است) اما در این مورد خاص، به احتمال قوی علت فیلترشدن،  مخالفت و انتقاد از آقایان احمدی نژاد و مشایی نبوده و علت همان "گمان به" توهین به رئیس حمهور بوده است.
بی گمان، اگر مسلم بشود که علت اصلی فیلتر شدن، اصل محتوای مطلب و عدم تحمل انتقادات ایشان بوده، نوع برخورد بنده و بسیاری از دوستان به این مسئله به گونه ای کاملاً متفاوت رقم خواهد خورد ، اما با توجه به وجود این ظن قوی و قابل توجه ، به نظر بنده، شایسته و اخلاقی و منصفانه اینست که حداقل تا مطمئن نشده ایم که علت اصلی چه بوده، از این قضیه بعنوان یک نقطه شروع برای بیرون ریختن همه دلخوری ها و دق دلی هایی که از آقای احمدی نژاد و یا عملکرد ایشان و اطرافیانشان بوده و هست، استفاده نشود و به اینگونه موضوعات در جای خود، با متانت، طمانینه و انصاف پرداخته شود.

"ولا یجرمنکم شنئان قوم علی الاتعدلوا، اعدلوا هو اقرب للتقوی"
هرگز دشمنی یک قوم شما را وادار نکند بر اینکه عدالت نکنید (یعنی با دشمن خودتان هم به عدالت رفتار کنید)، به عدالت عمل کنید که عدالت به تقوا و پرهیزگاری نزدیکتر است .
(مائده/8)