شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

چراغ جادو
بندگان خدا:)
يعني با وجود اينهمه مرد 4 زنه تو عربستون بازم سر اينا بي کلاه مونده؟! عجب!
وهابيها که تا نه تا رو حلال کرده بودند!
گفتن اين حکم خدا الان جرات مي خواد. سبحان الله
حالا شما دست اون پسرائي که سرخودشونو با دوس دختر بازي اينترنتي گرم مي کنن بذار تو حنا بقيه پيشکش ...
ايمان
بندگان خدا - .:راشد خدايي:.
سلام عليکم .. من 4 سال پيش که به مکه مشرف شده بودم بيشتر مغازه دارها مي گفتند ما 4 زن و يا بيشتر داريم و تک زني بودن براي مردهاي ما ننگ و حقارت است .. حالا چرا اين خانومها .....؟
بندگان خدا - .:راشد خدايي:. - ايمان
بندگان خدا - .:راشد خدايي:. - ايمان - محمد تقي خوش خواهش
خدا وکيلي اگر احکام الهي رعايت بشه همه مشلات حل ميشه/ تو احکام فقهي ما هست دختر مي تواند با اجازه ولي با کسي صيغه محرميت بخواند و راحت باشند، خدا وکيلي کدام مسلماني و پدر و مادري راضي به اين حکم شرعي مي شود ولي در عين حال همين پدر و مادر مي فهمد پسر يا دخترش ارتباط غير شرعي دارد با گفتن جوان است ديگه، سر و ته موضوع را هم مياورند!
چارتا از اينا را براي م ت خ خ خواستگاري ميکنم! بشرطي که شيعه بشن:)
*نفيسه
خب جناب مهندس آقايون رو دور هم جمع کردين و برا ازدواج مکرر تشويق ميکنين !!!آقا اينا تو يه بار ازدواج کردن موندن :D
جدي ميگي عمووووو؟ عجب فاجعه اي : )
احسنت نفيسه خانم
دختراي ايراني ياد بگيرن که همش ميخوان ادامه تحصيل بدن:D دانشجو هم دانشجوهاي عربستان ...(بريم دانشگاه هاي عربستان ادامه تحصيل بديم ,...=) )
*ابرار*
قيافه ها به پير زن ميخوره تا دختر!!!
کوثر...
باشه اينجوريه؟!(آيکن 1-0)
شما قيافشونو از کجا ديدين - reihane?
*ابرار*
اين دستها براي دختر نيست.. براي يک خانم 50 به بالاست! احتمالا اين جريان از يه جاي ديگه آب ميخوره!!
*ابرار*
از داخل!!
بحث اين فيد سر قيافه ي افراد يا سنشون نيستا :)
من يه خبر جالب توجه ديدم در قالب اين پيام نقل کردم. اين به معناي نظر شخصي من که نيست :)
خدا رو شکر با اينکه عربم ولي تو عربستان نيستم. ووي..
من که اگر شوهرم به نقاشي يه زن ديگه هم نگاه کنه کله شو مي کنم واي به اين که 4 تا 4 تا...
حالا شما چندتاشو داريد عمو؟اگر راست ميگيد جلو يکيشون اينو بگيد!!!
خدا کي گفته همه برن چنتا زن بگيرن؟ شرايط داره!!! مردايي که ما ميبينيم حق همون يه زن هم نميتونن درست ادا کنند.
کافيه همسر من لحظه اي از همچين نظريه اي طرفداري کنه. برا هميشه دلم ازش سياه ميشه. دل هم که سياه شد ديگه مگه پاک ميشه. عمو مواظب باش جلو خانمهات از اينچيزا نگو.
برا کي؟
براي صاحب اين پيام :)
شايدم اينا داشتن برا دوربين دست تکون ميدادن! والا...
بله ميخواستن علامت پيروزي (وي) نشان بدهند جوگير شده اند 4 تا نشان داده اند :)
بله فرضيه هاي زيادي رو ميشه مطرح کرد. شايدم مرد باشن تو لباس زن. شايد زن هستند و ميگن 4تا شوهر ميخوان. اااا اصلن بيخيال به من چه. خدا رو شکر که من اونجا نيستم. همينB-)
سلام عليكم. واي خدا وقتي مهندس اين فيدو زد چرا من نبودم؟:).
دختراي ايراني ياد بگيرن که همش ميخوان ادامه تحصيل بدن دانشجو هم دانشجوهاي عربستان ...(بريم دانشگاه هاي عربستان ادامه تحصيل بديم ,... ) - اقاشير حفاظ. جناب حفاظ كلي خنديدم. ممنون . شوخي خوبي بود :)
جناب مهندس سلام. زينپس هر وقت بنده بودم از اين فيدا بزنين . ديييييييي
ولي يكيشون يه انگشتشو گرفته بالاها :)
نظرات دوستان و همراهان هم جالبه ها . مخصوصا تخمين سنشون . ديييي:)
سلام جناب سلماني عزيز. فعلا سر به تنمون باقيه بايد خدا رو شکر کنيم :)
سلام مهندس جان . تشريف داريد كه . ؟:) يحتمل حاج خانمتون اين فيدو نديدن كه سر به تنتون مونده :)
:) سلام، بله البته که همينطور مي باشد :)
اونا مي تونند مشکلشون رو با اقدام جاهليتشون حل کنند ( زنده بگور کردن دختران دم بخت )
اونا مي تونند مشکلشون رو با اقدام جاهليتشون حل کنند ( زنده بگور کردن دختران دم بخت )
بله ؟؟؟؟ :)
چقد نظرات متفاوت وخنده داره :دي
بچه مرشد
کسي ميدونه من کيَم؟
تو کي هستي؟
اقاي خدايي هستيد ديگه
نيستيد؟
من خدايي هستم اما اون کيه؟
در كشور ما زندگي با يك زن در مدار اعتدال، جهاد اكبر است.
تکبير!
مگه بچه مرشدم شما نيستيد؟
سلام بر همگي ، در قرآن آمده که هر مرد 4 زن ميتواند براي خود در نظر بگيد که در بين اين ها "عدالت" برقرار کنيد ، اما در يک آيه ديگر هم آمده که شما نميتوانيد "مودت" در بين اين زن ها ايجاد کنيد حال در اين عصر شکاک و نا امن آيا شما ميتوانيد مودت بين اينها ايجاد کنيد ؟ (بحث اين مطلب خيلي طولاني است اما شما برويد دنبال اين مطلب)
کسي که پول و قدرت داره اما به همين يک زن اکتفا ميکنه بدانيد که مودت را نميتواد ايجاد کند الا به يک زن .شايد مردان عربستاني اين جوري هستند "مودت به يک زن".
موضوع اينه که اکثر زنها ميخواهند تنها خداي دل مرد باشند و ناخواسته تمناي خدايي بر مردشان دارند. اينکه مولا امير عليه السلام فرموده اند : * غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ كُفْرٌ وَ غَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ * (نهج البلاغه حکمت 124) شايد ناظر به اين معناست که *غيرت زن در باطن خود تنماي خدايي بر مرد است*.
چه استفاده اي کردين از کلام حضرت امير :-/
داش هادي
چه خانوماي خوش فکر و روشن فکري:)@};-
اگر اشکالي در استفاده هست بفرماييد.
*نفيسه
بله داداش هادي روشن فکرن x-(
داش هادي
ما بايد يکم اصلاح طلب باشم و روشن فکر . اونم نه از نوع غربيش . از نوع عربي!!!!!!!!!!!!!!:)
زن هاي ايراني اکثرا به خاطر اين کفرشون بايد سالياني تو دوزخ *آب خنک* بخورن !
رزگل
خب در عربستان مردها احتمالا ميتونند چندين همسر رو با هم ساپورت مالي کننده.. در ايران مردها همراه با کارکردن زن هم نميتونند ... پولدارها هم زن دوم نميگيرند ... مگر استثناها
کدوم کفرشون؟
همين کفر " زير بار نرفتن حکم خداوند در مساله* ازدواج موقت و چند همسر دائم* براي شوهرانشان "
*نفيسه
داداش هادي و دکتر بالتازار بايد تبعيد بشن از پارسي :D
تکبير و صلوات و همزمان کف مرتب براي آقاي دکتر بالتازار :)
تکبير و صلوات و همزمان کف مرتب براي آقاي دکتر بالتازار - سيدمحمدرضا فخري
مردها از عهده يك زن در ايران بدرستي بر نمي آيند چه رسد به چند زن. بزرگواري هست كه بارها از من خواسته كيس خوب براي ازدواج موقت پيدا كنم و داراي زن و بچه است. شرايط مالي خيلي خوبي هم دارد. ازش پرسيدم برادر چطور همسري مي خواهي كه گفت: مي خواهم شرايط مالي اش خوب باشد كه دم به دقيقه بخاطر مسائل مالي به من زنگ نزند و نيازي مالي به من نداشته باشد و حتي اگر مشكل مالي داشتم برطرف كند. ماشاءالله به اشتهاي
بعضي آقايان!!!!!
جل الخالق! عجب آدمايي پيدا ميشن! بيا دکتر بالتازار؛ تحويل بگير
علت اينكه در كشورهايي مثل عربستان زنها حتي در كنار هم در يك منزل زندگي مي كنند مي دانيد چيست؟ اولا توان مالي بالاي مردان و دوما تقريبا عادل بودن بين زنان براي آْنكه بتوانند همه آنها را نگه دارند. اما در ايران عزيز اگر مردي با شجاعت باشد و زن دوم بگيرد حتي اگر تمكن مالي داشته باشد به يكي ظلم مي كند و به ديگري تمام هستي را مي بخشد و اين ظلم است به زني كه تمام هستي اش را در زندگي صرف كرده و حالا فقط
به كناري انداخته مي شود و تمام زحماتش ناديده گرفته مي شود. زنها در ايران از اين بابت نگران همسر دوم هستند.
ببينيد دوستان . بحث نظري است و اعتقادي . آيا خداوند حکيم نيست ؟ آيا به مصالح زن و مرد آگاه نيست ؟ آيا از روي جهل و نا پختگي حکمي مي دهد ؟ آيا زنان ما از خداوند بهتر به زواياي وجودي خودشان و مردان آگاهند ؟ و هزاران آياي ديگر ...
دکتر جان شما تابو را بشکن:)
من با مطالب شما كاملا موافقم جناب دكتر... خداوند حكيم ا ست و اگر اين مورد (ازدواج موقت) صرفا مفسده زا بود براي مسلمانان سفارش نمي كرد. اما گاهي از يك موضوع كاملا صحيح با عقل ناقص بشر ، مسأله اي غلط ايجاد مي شود مثل بسياري از موارد ديگر الهي. هنوز برخي از اقشار جامعه ما در مورد اين مسأله به سختي طرح موضوع مي كنند و ...
کسي را ديدم که چند سال به خاطر بيماري جسمي همسرش به او نزديک نشد . کسي را ديدم که 9 ماه بارداري همسرش به خاطر تهديد به سقط از او جدا بود . کسي را ديدم که به خاطر بيماري روحي همسرش و تنفر او از عمل جنسي از او فاصله گرفته بود و صدها مورد از اين بحث مثل دانشجوها - به خارج رفته ها - بيماران روان - کور و شل و کوتاه قد و کسي که چهره زيبا ندارد و کسي که فرزندآور نيست و کسي که به بلوغ کافي براي اداره يک خ
براي اداره يک خانه نرسيده و کسي که مکنت مالي ندارد و بيوه و .......
كساني را ديدم كه مجردند ولي امكان ازدواج ندارند يا دانشجويند، يا فقر مالي دارند و حتي توان تشكيل خانواده با حداقل امكانات را ندارند، كساني كه دائم در سفرند مانند برخي مشاغل. يا دختراني كه گناهشان تجرد است و از برخي بزرگان جهت اين نوع افراد و افرادي كه شما نام برديد فقط صبر و گرفتن روزه را شنيده ايم و مي شنويم. اگر كسي شرايط روزه را به هر دليل نداشته باشد چه كند؟ و متأسفانه راه حل آن توضيح داده
نمي شود. يك دختر مجرد اگر به هر دليل قادر به ازدواج در هنگام خودش نباشد و جامعه هم نپذيرد كه درخواست ازدواج بدهد تكليفش چيست؟ ضمنا كدام دختر ايراني كه مأخوذ به حيا باشد از پدر خود مي تواند راجع به ازدواج موقت اجازه بگيرد؟ جناب دكتر با مطالب شما صددر صد موافقم چون در جامعه حضور دارم و مي بينم نگرش جامعه را.
مگر خداوند به موجودي معده مي دهد و غذا نمي دهد ؟ شهوت مي دهد و راه شرعي دفع آن را نمي نماياند ؟ صبر و روزه ؟؟؟ ازدواج مگر يک امر تجملاتي است ؟ ازدواج جزيي از برنامه تکاملي خداوند است . فرقي هم ندارد موقت باشد يا دائم . ما بايد از فرعونيتمان بياييم پايين و به حکم خدا گردن نهيم .
كافي است در سايتها مطالب را راجع به ازدواج موقت بخوانيم. كافي است جامعه و فسادهاي لجام گسيخته را ببينيم.
... وخداوند چقدر غريب است ... و احکام خداوند چقدر مهجور است .
دقيقا همين طور است. متأسفانه دانايان در اين زمينه سهم مهمي دارند.
( دکتر جان شما تابو را بشکن - .:راشد خدايي:. ) با يه گل بهار نميشه . بايد فکري اساسي کرد براي همه 75 ميليون ايراني . يک سوال : آيا خدا راضي است که زنان مطلقه فرزندان خود را بدون پدر بزرگ کنن ؟؟؟ آيا فرار از ازدواج مجدد خودخواهي نيست ؟
نه والا!
ممنون از نظرات دوستان خصوصاً نظرات ارزشمند سرکار خانم شبستان و جناب دکتر بالتازار. پرداختن به اين موضوع در شرايط فعلي شجاعت و جسارتي ميخواهد که اکثر مسئولين محترم از آن کم بهره اند. اميد که جبر جامعه مجبورشان کند فکري کنند...
ممنون از شما جناب فخري ، بنظرم طرح اين گونه مسائل كم كم مي تواند جامعه را به سمت دانايي و فهميدن صحيح اصول دين ببرد زيرا با احترام به برخي بزرگان، متأسفانه مطالب حقيقي دين كه اتفاقا برخي اوقات اجتماعي است و به صلاح جامعه است به خوبي شكافته و بيان نمي شود. يك مثال ساده: چند نفر از دوستان مايلند برادر يا خواهرشان كه هنوز امكان ازدواج به هر دليل را پيدا نكرده ، پيشنهاد ازدواج موقت را بدهد يا بپذيرد؟
آيا والدين مي پذيرند كه دخترشان ازدواج موقت كند؟ برويد در اينترنت يا از دفاتر مراجع معظم بپرسيد نظر ايشان راجع به ازدواج يك دختر رشيده (با شرايط ذكر شده) چگونه است. در مجلس قبل جناب كوچك زاده نماينده مجلس اظهار داشت با شجاعت تمام كه اگر كسي از خواهر من درخواست ازدواج موقت كند اگر خودش راضي باشد من مشكلي ندارم. همه مجلس عليه وي شوريدند. جناب فخري بايد ناهنجار شكني كرد و همه اول از بزرگان گرفته تا
ديگران اين مسأله را از لحاظ مصالح اجتماعي بنگرند. در صورتيكه اين موضوع جا بيفتد بسياري از خيريه ها تغيير مشي به سمت ارتقاء زندگي افراد مي دهند نه نان رساني به زنان بي سرپرست. بسياري از فسادها از جامعه رخت بر مي بندد.
جناب کوچک نژاد نوبره بخدا
در ايران وقتي زني به دلايل مختلف نتونه وظايف زن بودنش را انجام بده ومرد مجبور ميشه تجديد فراش کنه که به گناه نيفته فورا خانم از حق طلاق استفاده مي کند ويک خانواده را منهدم وسپس خودشون زن صيغه اي ديگري ميشه ولي اگر اينمرد براي حفظ دين و اعتقاداتش با خانمي چه موقت يا دايم عقد زوجيت ببندد جنايتکار خيانتکار ولگرد هرزه بي بند وبار و.... ناميده مي شود حيف که نمي شود مطالبي را نوشت والا خيلي حرف هست
بله همينطوره که مي فرماييد سر کار خانم شبستان. نياز به هنجارشکني هست و اين شجاعت ميخواهد. *بنده هم خواهر مجرد ندارم اما اگر داشتم و جواني مومن و متدين و با شخصيت خواهان ازدواج موقت با او بود و خود خواهرم با تحليل و درک صحيح و عاقلانه و با چشم باز و روشن با اين موضوع موافق بود، من مخالفت نمي کردم.*
اگر خانمي بقول شما زن صيغه اي كسي بشود در جامعه شما مي دانيد چه لقبهايي به او بسته ميشود. زناني را مي شناسم كه بخاطر همسر معتادشان مجبور به طلاق از او شده اند و زن صيغه اي بقول شما شده اند و باردار كه شدند همسرش بچه را به او سپرده و رفته و پيدايش هم نيست. كودك بدون شناسنامه، بدون مدرسه، بدون بيمه، و در واقع زنده حساب نشده.
جناب شبستان کودک بي شناسنامه ،مساوي با کودک بدون پدرِ مشخص، نيست ! اينکه اين خلا قانوني در کشور وجود داره ايرادي به حکم اسلام وارد نميکنه ! ايراد به خودسر بودن و مثلا مصلحت انديشي هاي بيجاي قانونگذاران کشور وارد ميکنه .
شبستان گرامي اگر صيغه اي باشه صيغه نامه اي هم هست که مورد تاييد ثبت احوال هست ...(اقاي مهندس فخري حالتون خوبه ان شا الله ؟ ما شا الله به اينهمه روشنفکري )
نه جناب آقاشير . عده ي بسياري از افراد بهره برنده از حکم صيغه مايل به ثبت اون نيستند
خب اين ديگه اشتباه.حداقل ميتونن بين دونفر يه چيزي بنويسن و امضا کنن براي پيشگيري ...
بله جناب آقاشير .. / خانم نور الزهرا ، منافاتي با هم نداره .
خب بعد کي ده بار بره مکه ؟ يا کي جار بزنه مسجد و حسينيه اي ساختم که فقط موقع نماز درب هاش بازه ؟(چون ميترسن زلم زيمبوهاشو بدزدن )
اينم استدلال شما.چراغي که به خانه واجبه به مسجد حرام.وقتي ميشه با يه پولي جلوي فساد رو گرفت چرا بايد رفت مکه؟ ايا خدا راضي هست؟درست ميگيد مکه شلوغ باشه خوبه.جواناي مردمم به ته پا ما .به من چه همسايه مشکل داره.مهم اينه من برم کربلا. بزنم تو سر خودم بگم واي اقا کشته شد...
جناب آقا شير، فکر نميکنم *پذيرش و تسليم در برابر حکم خدا و به رسميت شناختن حق شخصي و خدادادي افراد (چه خواهر آدم باشه، چه هر کس ديگه) براي تصميم گيري درباره کار و سرنوشت خودشون* اسمش روشنکفر بودن باشه. بقول معروف، آه ازين لطف به انواع عتاب آلوده :)
شايد من اشتباه شنيده باشم ولي شنيدم شاد کردن دل مومن از خيلي کارا با ارزش تره.حالا شما بگيد شلوغ بودن عتبات...
جناب مهندس اگر خواهر ميداشتيد و اين حرف رو ميزديد باز يه چيزي ولي امان ...( خيلي دوست دارم خدا بهتون دختر بده و ايشون همين مورد رو از شما بخوان رضايت بديد و ببينم در عمل چکار ميکنيد)
جناب حفاظ، اولا گفتم خواهر مجرد ندارم، نگفتم خواهر ندارم، ثانيا شما بنده را متهم به لاف زني/اغراق مينماييد. باشه اشکال نداره :) فقط اين يکي رو به ما نگفته بودند که حالا به فهرست اضافه شد :)
چقد جالبه که جرات داريم روي نامناسب بودن حکم قطعي الهي ، دليل و سند بياريم ! زمان عمر هم سعي کردن اين حلال خدارو حرام جلوه بدن .. کار به جايي رسيد که زمان امام صادق عليه السلام ايشان خواستار تقيه شدند جز تقيه در مساله ي ازدواج موقت . کتاب زن در اسلام شهيد مطهري اين بخش رو با روايات دو جانبه بسيار عالي توضيح داده
حرف تا عمل اونم در اين مورد فاصله اش از زمين تا اسمانه ...
اگر در عمل جراتشو نداريم دليل نميشه در کلام هم حکم رو نقض کنيم يا بخاطر عمل اشتباهعموم در جامعه ، صلاحيت حکم رو زير سوال ببريم .
خانم تبسم اگر منظور شما منم که فکر نکنم مخالفتي با صيغه يا چند همسري يا حلال خدا کرده باشم و در مورد مکه هم منظورم اين بوده مکه بريد يک بار ولي براي موارد بعدي به داد مومن هاي مشکل دار رسيدن مسلما ثوابش بيشتره .ولاغير.
سلام. عاقبت خوبي را بري اين فيد متصور نيستم! اولين باري هست که دوست دارم ارسال نظر بسته بشه
نه جناب آقاشير . عمومي بود .
سركار خانم تبسم كسي ايراد به دين اسلام نگرفت كه گفتم كودكان حاصل از اين ازدواج ها بدون شناسنامه اند منظورم مسئوليت پذيري كم مردان است كه حتي پاي مراحل قانوني براي شناسنامه كودكشان حاضر نمي شوند.
جناب فخري از زحمات شما متشكرم. مطالب شما كاملا مورد تأييد است. ضمنا سركار نورالزهرا ازدواج موقت و ازدواج دائم هر دو توسط خدا قرار داده شده اما ظاهرا براي شما فرق مي كنه.
از اين نظر كه هر دو را قرار داده عرض كردم فرقي ندارد. بهتر است به حكم ازدواج موقت در موارد مختلف براي دختران از نظر دين بسنده شود. شرط و شروط را ما تعيين نكنيم. پيشنهاد شما براي خانم مجردي كه تاكنون موفق به ازدواج نشده و رشيده است چيست؟ ازدواج نكند؟ اگر شرايط دائم را نداشته باشد بايد بماند؟
:) چه جالبه که خانم ها اينطور در مورد ازدواج موقت بحث ميکنن...فکر ميکردم بدشون بياد...:)
در مورد احكام خداوند شرط و شروط را اگر بخواهيم مشخص كنيم همان چيزي مي شود كه در جامعه اتفاق افتاده است. دختران مجردي كه به هيچ عنوان امكان ازدواج ندارند بايد چه كنند؟ اگر بخواهند روابط شرعي داشته باشند گناه است؟
کلا خانم ها انسان هاي فوق العاده پيچيده و نا شناخته اي هستن ...جالبه بدبختانه معمولا کساني ميرن دنبال موقت که اصلا نيازي ندارن و اوني هم که نياز داره ترس ابرو داره...
دخو ®
من که از علم و جسارت کافي براي نظر دادن در اين فيد عاجزم! :) ... ولي جناب فخري با علاقه مندي از تابوشکني شما حمايت ميکنم :)
خانم نورالزهراء با كمال احترام براي شما متأسفم. لطفا در مورد گذشته يك نفر كه كاملا از آن بي اطلاع هستيد اظهار نظر نكنيد. اين فيد مثل بقيه فيدهاي ارزشمند به انتهاي نا فرجام كشيده شد.
اون دختر خانم صبر کنه تا شرايط براش مهيا بشه چرا بره زندگي يک نفر ديگه رو خراب کنه. ازدواج موقت يك دختر ، حتما با مرد متأهله؟ شما اگر علم غيب داريد برسيم خدمت شما ، اصفهان دوره.
الإمامُ الباقرُ عليه‏السلام : غَيرَةُ النِّساءِ الحَسَدُ ، والحَسَدُ هو أصلُ الكُفرِ ، إنّ النِّساءَ إذا غِرْنَ غَضِبنَ ، وإذا غَضِبنَ كَفَرنَ إلاّ المُسلِماتِ مِنهُنَّ . امام باقر عليه‏السلام : غيرت زنان (از) حـسـادت است و حسادت ريشه كفر است . زنان هرگاه غيرت و رشك ورزند ، خشم گيرند و چون خشم گيرند به كفر گرايند ، مگر زنان مسلمان . الكافي : 5 / 505 / 4 منتخب ميزان الحكمة : 438
متأسفانه درد خود داريم و مي خواهيم درباره مطالب اجتماع بقول خودمان خيلي عاقلانه و دينمدارانه سخن ورزي كنيم. مي ترسيم مثلا اگر ازدواج موقت رشد كند زندگي شخصي ما خراب شود. براي دين و احكام آن شرط و شروط مي گذاريم و ديگران را متهم مي كنيم تا زندگي امان خراب نشود..... متأسفم از طرز تفكر بعضي بانوان كه حتي حكم به خوب بودن حسادت مي كنند. كجاي دين به حسادت دستور داده؟ آيا غير از اين است كه غيرت براي
مردان پسنديده شده تا زندگي و نسل بشر را از آسيب حفظ كنند و براي زنان ناپسند شمرده شده تا مزاحم كسب و شغل و توانمنديهاي مردان نشوند؟
عدم پذيرش حکم خدا و يا ناکامل دانستن اون کفره . دليلي نداره اگه حکمت تام و تمام مساله اي رو نمي دونيم حکم خدا رو زير سوال ببريم .
ممنون جناب دكتر.
بريدن دست دزد هم حکم خداست و اجرا نميشه ...اين حکم الهي نيست؟
كسي نگفت نگران زندگي شخصي خودتان نباشيد اما فرمان خدا مهمتر است يا نه؟ زندگي شخصي را بايد نگهداشت چون خدا به آن هم دستور داده، اما همه ي دأب ما نبايد بر مدار شخص خودمان باشد.
اگه ديدگاه ها عوض بشه هيچ خانواده اي نمي پاشه .
*الإمامُ الباقرُ عليه‏السلام : غَيرَةُ النِّساءِ الحَسَدُ ، والحَسَدُ هو أصلُ الكُفرِ ، إنّ النِّساءَ إذا غِرْنَ غَضِبنَ ، وإذا غَضِبنَ كَفَرنَ إلاّ المُسلِماتِ مِنهُنَّ . امام باقر عليه‏السلام : غيرت زنان (از) حـسـادت است و حسادت ريشه كفر است . زنان هرگاه غيرت و رشك ورزند ، خشم گيرند و چون خشم گيرند به كفر گرايند ، مگر زنان مسلمان . الكافي : 5 / 505 / 4 منتخب ميزان الحكمة : 438 *
تکبيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر!
تكبيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر
در حدي هستيم و هستيد که برداشت مستقيم از روايت ميکنيد ؟ :) بي قيد و شرط ؟ :)
سرکار خانم تبسم، چه برداشتي منظورتون هست؟ کدام برداشت مسقيم خارج از حد ما/شما بوده؟ ترجمه مستقيم روايات ذکر شده، آدرس منبع روايت هم هست. کجاش من در آوردي هست؟
الان تحقيق کردم، عبارت * حملة الشرع... حلل اربع، تکفونا... لا تخلونا نعنس* که در تصوير هست يعني : *شرع اسلام 4 همسر را حلال کرده. ما را کفايت کنيد( به سرپرستي بگيريد و نيازهايمان را برآورده سازيد) رهايمان نکنيد تا ترشيده شويم*
*رفيقاي عزيز دلتون نمي خواد انگار اين فيد بره پايين*
@};-
سلام عليکم :D
به به سلام جناب استاد يزدي عزيز :)
شما هم برو تمرين بندگي کن
عليکم السلام مدير عزيز و گراميمان ، خيلي جالب بود پيام !
رزگل
اين که هنوز بالاست... !!! هنوزم خيلي ها از نظر عرفي بد ميدونند...
زائر....
بهتره قبل از اينکه اين پيام رو ميزديد(که تو بعضي از کامنتها حرفهاي لغو زده شد) اول شرايط اين بحث که راه افتاده رو ميزديد تا ديگراني که اطلاع از اين موضوع ندارن فکر نکنن به همين راحتيه.تعدد زوجه شرايط داره که يکيش که بسيار مهمه عدالت گستري بين اونهاست....تازه از اين اعراب جاهل بعيد نيست که خود شش نفرشون مرد بوده باشن!!
رزگل
تکبير زائر....
*نفيسه
نترسين جوانهاي ايروني ديگه الان نميتونن يه بار ازدواج کنن چه برسه به چن تا
حضور پنهان ! شما به اسلام بي عدالتي رو نسبت ميديد ؟
هادي قمي
آدرس اين فيد رو بايد بردارم اين بار که رفتم قم منزل آقاي فخري بدم دست خانم والده يه اتفاقات ديگه اي شايد رقم بخوره :)
هادي قمي
البته بنده حقير سراپا تقصير هم با اصل مسئله موافقم
طوري نيست اتفاقا اول بايد اين قصه از خونه جناب فخري شروع بشه. مدير كه شجاعت خودشون رو نشون بدن بقيه ميان وسط. خدا خيرتون بده كه پادرميوني مي كنيد.
اي بابا، چه رّبطي به من داره. من فقط لينک يک خبر رو گذاشته ام، حالا چي چي بايد از خانه من شروع بشه؟؟؟؟؟ عجب اوضاعيه ها :)
خيره جناب فخري....
خب مسئله اينه که چرا اين خبر ؟ چرا اين نظرتونو جلب کرد ؟ خلاصه نميشه از زيرش در بري سيد !:D
نه ديگه سياسي اش نكنيد!!!!!!!!!
التيام
طبق آمار سازمان جوانان تو کشور ما بالاي 7ميليون دختر مجرد که سن ازدواجشون رفته داريم که 3ميليون هم از مرز 35 سالگي هم رد شدن دختراي ايراني هم بايد از 4زنه شدن استقبال کنن!!!
يعني بو ميده ؟!
بله متاسفانه بسياري از افراد از خصلت هاي انساني تهي شدن
با اين نظر شما موافقم
آقا ما به هيچ جا نمي رسيم مگر اينکه از نظر " باور و عمل" به همه احکام اسلام معتقد باشيم و تن بديم
اي کاش پيام رسان امکان لايک زدن به نظرات داشت، من نظر بالايي آقاي دکتر بالتازار رو لايک مي زدم :)
خب اين امکان را اضافه کنيد! عمه ي نتانياهو که نميتونه اينکارو بکنه:) فقط دست خودتونو ميبوسه!
حالا به عمه نتانياهو بگيم شايدم تونس ؟)
اي کاش پيام رسان امکان لايک زدن به نظرات داشت، من نظر بالايي آقاي دکتر بالتازار رو لايک مي زدم - سيدمحمدرضا فخري
ميگن يکي ميخواست بره تونس ولي نتونس منم موافقم که دست خودتون رو ميبوسه. :)
اي کاش پيام رسان امکان لايک زدن به نظرات داشت، من نظر بالايي آقاي دکتر بالتازار رو لايک مي زدم - سيدمحمدرضا فخري - هادي قمي
حالا هيشكي نه عمه نتانياهو؟
خب به جناب راشد بگيد اگه راضي بودن به خاله اش بگيد :)
ما با خاله اش آشنا نيستيم!
عمه ي کي؟
آره... تا اونجايي که ميدونم عمه اش ميشه خواهر پدرش
آقاشير
تازه 4 تا زن بگيريم با يه تير چند نشوننم هستا:1.کاهش تعداد دختران مجرد2.اجراي شعار تعداد کمتر زندگي بهتر با در نظر گرفتن هر همسر 2 فرزندو همزمان انجام وظيفه جوان کردن جمعيت کشور با افزايش تعداد اولاد که ميشه 8 فرزند براي يک مرد و...
آقاشير
خب اگه کمبود زن شد از کشور هاي ديگه دعوت ميکنيم بيان .تازه اينطوري غير مستقيم به کشور هاي ديگه ضربه ميزنيم و با مشکل جمعيت مواجهشون ميکنيم و رشد ما بيشتر ميشه
آقاشير
اي بابا خب وقتي مسئولين ميگن ميشه شايد ميشه ديگه... فوقش خانوادگي يه کاري رو شروع ميکنن در قالب تعاوني خانوادگي که اينم بازم به نفع اقتصاد و دولت و امار هاست ...
عمه نتانياهو را ول كنيد بچسبيد به هم مذاكره اي آقاي ظريف بانو اشتون كه همش لبخند به لب دارند!!!!!!!!!!!
ما مگه عمه شون را گرفته بوديم که ول کنيم؟
آقاي راشد؟!!!!
بله؟// ما اگه بتونيم کلاه خودمونو محکم بچسبيم! ديگه ...
*موافقم با امکان لايک براي تک تک نظرات تو خود متن *
کوثر...
اين علامت ناتموم موندن انقلاب مصره!چرا جوري که دوست دارين,تفسيرش ميکنين! :)
*جناب دكتر بالتازار صددرصد با شما و جناب مهندس فخري موافقم.* حتي اگر گروهي از دوستان مطالب مرا طور ديگري برداشت كنند مهم نيست.
سلامبه دوستان هنوز اين بحث تام نشده است
مشکل اين همشيره ها هنوز حل نشده؟! چه دولتيه آخه!!!
هما بانو
:D
هما بانو
ما مگه عمه شون را گرفته بوديم که ول کنيم؟ - .:راشد خدايي:. :)
شما نظرات را ميخونيد؟!
هما بانو
بله من همه نظرات رو خوندم .. دو تا از نظرهاي شما واقعا با مزه بود ..
هما بانو
خودم هم قبلا نظر داده بودم ..
ولي متاسفانه فيد به نتيجه نرسيد!
هما بانو
البته اين فيد مختص دختر خانومهاي عربستاني است .. چون خودشون تمايل دارند ... مشکلي نيست که مردهاشون روشون هوو بياره .. اصلا چهار زن که سهلِ ...هشت زن بگيرند .. اما مردهاي ايراني همين يکي کافيه ..
مخالفم خانم هما. نفس کار، چيز بدي نيست! اگه بد بود در اسلام مذموم بود
هما بانو
ما خانومهاي ايراني شديدا مخالفيم .. .. هر چند باباي خدا بيامرز من 4 تا زن گرفت و الحمدالله الان همه چهار زن مثل چهار تا دوست با هم ارتباط دارند و ما خواهر و برادرها هم عاشق همديگه هستيم ..
خب ابوي حضرتعالي شايد الگوي ساير فاميل بشن! اينکه چيز بدي نيست:)
هما بانو
نه آقاي خدايي .. 10 برادر من هنوز تک زني هستند و هيچ کدوم حاضر نيستند اينکار رو بکنند .. البته فقط يکي از داداش هام هست که الان چند سال هست هر کاري مي کنه داداش هاي ديگه ام نمي زارند و البته ما خواهر ها و مادرم شديدا مخالفيم و الحمدالله تا به امروز موفق نشده ..
خب چرا اينهمه مخالفت؟! مگه کار بديه؟! سنت رسول الله است:)
هما بانو
البته اگه اسلام رضايت داده مردها تا 4 زن مي تونند داشته باشند براشون هم شرط و شروطي گذاشته که يکي از آن شرط ها عدالت هست که من شک ندارم هيچ مردي نميتونه اين شرط رو به خوبي از عهده اش بر بياد و خواه و ناخواه دوگانگي و نا عدالتي ايجاد خواهد شد .. چون امروزه حتي با دو زن هم بيشترين مشکلات رو براي مرد داره و..
هما بانو
و مردها نتونستند با وجود دو همسري ولي عدالت و صميميت رو ببين آنها ايجاد کنه و اين يک واقعيت هست که هيچ مردي نمي تونه انکارش کنه ..
هما بانو
البته اون زمان هم پيامبر اگر زنهاي ديگه رو به همسري تقبل مي کردند هدفشان فقط سرپرستي اون زنها بود که يا شوهرانشون رو در جنگ از دست داده بودند و يا بي سرپرست بودند ..
البته منظور اسلام از عدالت اين نيست که در همه چيز بتونه عدالت کامل را برقرار کنه(تقريبا محاله) بلکه تعبير ديگري از عدالت هست که با رجوع به کتب ديني ميشه فهميد
ساعت دماسنج
سيدمحمدرضا فخري
رتبه 16
144 برگزیده
2378 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top